avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 611 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Alocatia de stat dupa varsta de 18 ani (la studenti?)
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Alocatia de stat dupa varsta de 18 ani (la studenti?)

Buna ziua!
Va rog foarte mult sa ma informati daca, alocatia de stat se da si studentilor la zi sau doar daca inca sunt elevi dupa ce au implinit varsta de 18 ani.
Multumesc mult!
Cel mai recent răspuns: CHKa , utilizator 15:18, 6 Decembrie 2022
Legea 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, republicata - prevede urmatoarele:


" (1) Se instituie alocatia de stat pentru copii ca forma de ocrotire a sttului acordata tuturor copiilor, fara discriminare.
(2) Beneficiaza de alocatie de stat pentru copii toti copiii in varsta de pana la 18 ani.
(3) Alocatia de stat pentru copii se acorda si tinerilor care au implinit varsta de 18 ani, care urmeaza cursurile invatamantului liceal sau postliceal, organizate in conditiile legii, pana la terminarea acestora.
(4) Tinerii prevazuti la alin. (3) care repeta anul scolar nu beneficiaza de alocatie de stat, cu exceptia celor care repeta din motive de sanatate, dovedite cu certificat medical. "


1. In raspunsul primit de la ANPIS, in data de 08.10.2014, se spune:

"Referitor la petiţia dumneavostră transmisă Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială... vă comunicăm că în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2) din Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată, beneficiază de alocaţie de stat pentru copii toţi copiii în vârstă de până la 18 ani.
Potrivit alin. (3) alocaţia de stat pentru copii se acordă şi tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional, organizate în condiţiile legii, până la terminarea acestora.