avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 526 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Răspunsuri în comunitate Intrebare despre tulburarea linistii publice
Discuție deschisă în Răspunsuri în comunitate

Intrebare despre tulburarea linistii publice

Buna ziua!

De curand, vecinul de sub mine a devenit din ce in ce mai pretrecaret. Dimineata, seara, luni, marti, duminica...Ziua si ora sunt irelevante. Parca as locui langa o carciuma.

M-am documentat putin, si am gasit urmatorul fragment:
"Art. 3 Constituie contraventie savarsirea oricareia dintre urmatoarele fapte, daca nu sunt comise in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:
.........
25) tulburarea, fara drept, a linistii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigate sau larma;
26) tulburarea linistii locatarilor intre orele 22,00-8,00 si 13,00-14,00 de catre orice persoana prin producerea de zgomote, larma sau prin folosirea oricarui aparat, obiect ori instrument muzical la intensitate mare in localurile sau in sediile persoanelor juridice, in locuintele persoanelor fizice sau in oricare alt loc din imobile cu destinatia de locuinte ori situat in imediata vecinatate a acestora;".

Individul nu respecta decat orele de liniste 22:00-8:00.

Avand in vedere "... tulburarea, fara drept, a linistii...", ce inseamna, mai exact, fara drept. Cand este o persoana indreptatita sa tulbure linistea si cand nu ?

De asemenea, poate primi amenda in timpul zilei pe baza acestui articol ? Cum imi recomandati sa procedez ? Cu respectivul nu se poate discuta, au mai incercat vecinii/administratorul.

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: stc1 , utilizator 19:37, 5 Februarie 2014