avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 324 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Contabilitate I.I
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Contabilitate I.I

Buna,
Am cateva nelamuriri cu privire la preluarea unei I. I caen-comert prod alimentare si nealimentare, tigari, tutun pe scurt un chiosc de cartier

Din putina experienta pe care o am stiu ca tb sa organizez contabilitate in parida simpla cu urmatoarele precizari : eu tb sa :-
-inregistrez monetarele de la casa de marcat si facturile de achizitie marfa (cu nir) pe scurt incasari si plati..

Dar cum realizez descarcarea din gestiune... in conditiile in care folosesc progr gratuit Saga?

Stiu ca trebuie sa fac declaratiile 220 si 200 si sa instiintez administratorul de plata impozitului la anaf si sanatate. si evetual la pensie daca doreste-declaratia 600.!

Dar cu descarcarea din gestiune e nelamurirea mea.. tb sa o fac? cum o fac? cum se inregistreaza? sau e pur si simplu ca o situatie a stocurilor..

Va multumesc

Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 09:32, 5 Februarie 2014
Sa inregistrati in Registrul jurnal de incasari si plati raportul z scos la sfarsitul zilei de la casa de marcat.
Inregistrati in RJIP platile (chitantele si bonurile fiscale de la facturi, nu facturile) la data trecuta pe aceste documente de plata.
Separat tineti registrul de gestiune zilnic in care inregistrati intrarea de marfa adica valoarea nir la data de pe nir. Si vanzarea de marfa zilnica pe care o luati de pe acel raport z scos de la casa de marcat. Dati bonul fiscal si, atunci cand e cazul si va cere un client, puteti da si factura.
Tot in acest registru de gestiune zilnic treceti returul de marfa.
Totalul din acest registru de gestiune zilnic la sfarsitul zilei sa bata cu marfa care e in magazin faptic.
La inceput de an, pana pe 31 ianuarie depuneti D220 cu venitul estimat pentru anul in curs, se fac plati trimestriale in contul impozitului pe venit 16%, contributiei la sanatate 5%, ambele raportate la acel venit estimat din D220.
Anul urmator se depune pana pe 25 mai D200.
Daca nu are alt contract de munca sau nu e pensionar, depune si D600 cu venitul lunar minim asigurat.

am inteles multumesc , stiam ca mai tb ceva.. acel registru de gestiune zilnic in care pe rubrica de intrari se trece marfa achizitionata iar pe rubrica de iesire-toate incasarile (z de la casa de marcat), iar soldul final reprezinta valoarea marfurilor existente la moment la raft :)...asta ajuta mult si la inventariere :).. la I.I este obligatorie si inventarierea la sf anului nu?
Inventarierea se face normal, ca si la societatile comerciale folosind lista de inventar. In registrul de gestiune zilnic se trece si valoarea lipsurilor la inventar (din procesul verbal de inventariere) si atunci cand se doreste sa se faca modificari de pret.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inregistrarea in contabilitate a activitatilor de xerox , listare? laura2008_angel laura2008_angel Buna ziua am deschis in martie anul acesta o intreprindere individuala cu vanzarea accesorilor de telefoane si calculatoare. Ma ocup si cu activitati de ... (vezi toată discuția)
Contabilitate asociatie familiala vasilelacramioara vasilelacramioara am infiintat o asociatie familiala si va intreb ce documente contabile trebuie sa intocmesc am un magazin (vezi toată discuția)
Nir la facturi paypoint? gabr2015 gabr2015 buna ziua.va rog o explicatie..sun un if neplatitor de tva. am primit facturi de la paypoint pentru vanzarea de incarcari electronice si nu stiu cum sa le ... (vezi toată discuția)