Am o problema cu asociatia de proprietari:Am fost cenzor mai multi ani,iar anul trecut in urma unei verificari mai amanuntite(s-a efectuat o reparatie la acoperis),constat ca admin.(sustinut si aparat de presedinte-un om cu influenta)au introdus la plata mai multe chit.si fact.nejustificate(gen carburant pt masina personala,abonament telef.,chelt.de protocol,f.multe materiale care in realitate nu s-au folosit,marire de salariu fara aprobarea Adunarii Generale,sume de bani date pe dispozitii de plata semnate doar de admin.pt.diverse lucrari prestate toate fara acordul Adunarii Generale.Am sesizat in scris de mai multe ori conducerea(admin.si presedinte),,am intocmit un proces verbal,toate ...fara nici un raspuns ....Ca drept raspuns am fost data afara(fara aprobarea Adunarii Generale)si angajat alt cenzor.Am solicitat control de la departamentul din cadrul primariei care se ocupa cu asociatiile de propr.dar din luna oct.nu am primit nici un raspuns.In achimb aflu de la vecini ca "s-a aranjat controlul si....nineni nu-i va face nimic domnului cu influenta".Ce pot face si cui ma pot adresa sa se faca dreptate?Multumesc.
Intai trebuie sa vedeti daca aveti intrutotul dreptate si cat anume.
In unele aspecte, ca de exemplu marirea salariului, nu trebuie intrebata AG.
Aceasta doar voteaza o anvelopa salariala, eventual se vor instiinta proprietarii cat le revine lunar de plata pentru cheltuielile salariale si, apoi, in cursul anului, daca se simte nevoia, comitetul executiv poate mari indemnizatia sau salariul cuiva, cu conditia sa fie in interiorul acestei anvelope salariale.
In cazul in care se depaseste se poate face rectificare bugetara, luandu-se de la alte cheltuieli si adaugandu-se la cheltuielile salariale.
Poate ca nu aveati acest BVC aprobat, dar, in general, marirea de salarii se aproba in comitetul executiv.
In ce priveste reparatia terasei, acum, discutia depinde si de marimea acestor cheltuieli suplimentare. E greu de judecat de-aici, de pe forum, cum a fost facuta reparatia, cat o fi fost vorba sa coste initial si cat s-a ajuns in final, dar, de asemenea, aceasta suplimentare de costuri se discuta in comitet, nu in AG.
Faptul ca dispozitiile de plata erau semnate numai de administrator, asta cred ca mai mult este o scapare de ordin organizatoric, ca daca presedintele ar fi stiut ca trebuie semnate, le-ar fi semnat, n-am nicio indoiala.
Dv. stiti mai bine ce v-a nemultumit, dar multe din lucrurile intamplate nu trebuia trecute prin aprobarea AG.
Faptul ca primaria nu v-a raspuns este un lucru rau. Mai insistati, Probabil au atatea reclamatii, ca nu fac fata!
In temeiul disp L nr 230/2007 art 55 primaria poate exercita controlul asupra activitatii financiar contabile ,dar in putine situatii serviciul se implica concret si eficient nefiind interesat sa genereze dispute si diferende in cadrul asociatiei de proprietari
In calitate de cenzor care ati constatat nereguli,aveti dreptul ca in situatia in care acestea nu se clarifica la nivelul asociatiei de proprietari sau prin implicarea serviciului de specialitate din primarie,daca exista raport al cenzorului care sa concluzioneze incalcarea normelor in vigoare,existenta de prejudiciu si individualizarea vinovatilor,aveti dreptul ca acest raport sa il depuneti atat la serviciul specializat din cadrul ANAF si la IJP