In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiilor inregistrate incepand de la 1 ianuarie, respectiv inceputul activitatii, pana la 31 decembrie, respectiv incetarea activitatii.
In coloana 2 se trece data (anul, luna, ziua) cand se face inregistrarea, care trebuie sa coincida cu data in care are loc efectiv operatia. ..
In coloana 3 se trece felul documentului (factura, chitanta fiscala, jurnal-situatie privind operatiile de casa si banca, jurnalul decontarilor cu furnizorii etc.), precum si numarul si data documentului.
In coloana 4 se trece felul operatiei, dandu-se explicatiile necesare in legatura cu operatia respectiva, precum si alte elemente de identificare.
In coloanele 5 si 6 se trece simbolul conturilor debitoare si respectiv creditoare.
In coloanele 7 si 8 se trec sumele totale, debitoare si creditoare din documentul respectiv (bon, factura, jurnal auxiliar etc.). In Registrul jurnal se trec toate operatiile economice privind modificarea patrimoniului unitatii, indiferent daca acestea au loc in numerar sau prin contul de decontare de la banca, netinandu-se seama daca a avut loc plata sau incasarea efectiva.
Dar puteti adopata metoda mai scurta de inregistrare in acest registru jurnal, daca va bazati pe situatii centralizatoare, pe alte situatii contabile... si sa completati acest registru jurnal la sfarsitul fiecarei luni, cu operatiunile contabile sintetizate.
Practic puteti completa acest registru cu formulele folosite in notele contabile. Sumele debitoare si creditoare corespund cu cele din rulajele din balantele de verificare, dau un sold final lunar ce se preia ca sold initial pentru luna urmatoare...
Accesati o monografie contabila si va lamuriti dar numai daca sunteti contabil sau economist pentru ca altfel, cu scuze si parere de rau, dar aveti sanse foarte mici sa intelegeti ceva.
Inregistratile sunt de genul:
col 5 ... col 6 ... col7 ... col8
5311 = % ............. 905
411.................................800
4427...............................105
sau
% = 401 .................................720
371 ........................600
4426.......................120
Daca intelegeti ceva puteti continua. Daca nu, apelati la un contabil.