HG nr 1588/2007 ART. 17
(1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
a) duce la îndeplinire hotarârile adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor
legale, a statutului si a acordului de asociere ale asociatiei de proprietari;
b) emite, daca este cazul, decizii scrise privind regulile pentru ducerea la îndeplinire a
hotarârilor adunarilor generale si pentru respectarea prevederilor legale, a statutului si a
acordului de asociere, precum si alte decizii ce privesc activitatea asociatiei de proprietari;
c) întocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si pregateste desfasurarea
adunarilor generale;
d) reglementeaza folosirea, întretinerea, repararea, înlocuirea si modificarea partilor
proprietatii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietatii comune, în
conformitate cu actele normative în vigoare;
e) întocmeste sau propune planuri de masuri si activitati, conform cu responsabilitatile
ce le revin, si urmareste realizarea lor;
f) supravegheaza desfasurarea tuturor activitatilor din cadrul asociatiei de proprietari, în
mod special situatia încasarilor si a platilor lunare;
g) pentru realizarea scopului si a activitatilor asociatiei de proprietari, angajeaza si
demite personalul necesar, încheie si reziliaza contracte cu persoane fizice/juridice;
h) îsi asuma obligatii, în numele asociatiei de proprietari sau în numele proprietarilor
membri ai asociatiei de proprietari, privind interesele legate de cladire;
i) initiaza sau apara în procese, în numele asociatiei de proprietari sau în numele
proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, interesele legate de cladire;
n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;
o) exercita alte atributii care i-au fost conferite prin hotarârile adunarii generale;
p) aproba lunar lista cu cotele de contributie la plata cheltuielilor asociatiei de
proprietari, conform hotarârii adunarii generale; r) stabileste cotele de participare pe persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu
domiciliul în cladire si pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe luna;
stabileste perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriasii, pot solicita în scris scutirea
de la plata cheltuielilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel putin 15 zile pe luna,
conform hotarârii adunarii generale;
(5) Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru îndeplinirea atributiilor
ce îi revin si adopta decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizatiilor, remuneratiilor si
al eventualelor premieri care se acorda personalului încadrat cu contract individual de
munca sau în baza unei conventii civile de prestari de servicii, în limita bugetului aprobat
de adunarea generala.
(6) Comitetul executiv angajeaza sau demite personalul, încheie sau reziliaza contracte
în ceea ce priveste activitatea de administrare si întretinere a cladirii, a partilor comune de
constructii/a instalatiilor, precum si pentru alte activitati conforme cu scopul asociatiei de
proprietari: administrare, contabilitate, casierie, îngrijire, mecanica, instalatii etc.
Angajarea personalului necesar asociatiei de proprietari se face de catre comitetul
executiv, reprezentat de presedinte, în conformitate cu prevederile legislatiei specifice în
vigoare.
(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de
management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât
asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare,
indiferent de cauze.
(9) Pentru neîndeplinirea atributiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv
presedintele asociatiei de proprietari, raspund, personal sau solidar, dupa caz, în fata legii
si a proprietarilor, pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.
~ final discuție ~