avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 563 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Lipsa presedinte bloc
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Lipsa presedinte bloc

bloc cu 19 ap.presedintele a decedat in urma cu 3 ani.avem numai cenzor,fara comitet de bloc. dupa trei ad.gen. nu s-a ales alt presedinte. administratorul si-a dat demisia.
adunarera generala poate angaja un nou administrator fara presedinte si comitet de bloc?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 15:39, 17 Februarie 2014
AG trebuie sa-si aleaga un reprezentant al proprietarilor care sa tina stampila asociatiei si sa semneze in numele asociatiei.

O AG, adica mai multi membri, nu pot angaja, nu pot semna un contract, o intelegere, o conventie.
Desemnati-va un om care sa va reprezinte. Functia asta nu musca pe nimeni....si mai ales la 19 apartamente.
Este obligatoriu sa se aleaga presedinte de asociatie si comitet executiv care ulterior isi pot desfasura limitele de competenta in scopul reprezentarii asociatiei de proprietari si a membrilor acesteia
Ca masura provizorie ,pentru buna functionare a asociatiei de proprietari in relatile cu tertii,pentru intocmire liste de intretinere si preluare cote individuale de intretinere ,se poate dispune ca unul dintre membrii comitetului executiv sa preia responsabilitatea de administrator de imobil
Responsabilitatea incheierii/rezilierii raporturilor de munca revine exclusiv comitetului executiv,in temeiul
HG nr 1588/2007 ART. 17
(1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
a) duce la îndeplinire hotarârile adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor
legale, a statutului si a acordului de asociere ale asociatiei de proprietari;
b) emite, daca este cazul, decizii scrise privind regulile pentru ducerea la îndeplinire a
hotarârilor adunarilor generale si pentru respectarea prevederilor legale, a statutului si a
acordului de asociere, precum si alte decizii ce privesc activitatea asociatiei de proprietari;
c) întocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si pregateste desfasurarea
adunarilor generale;
d) reglementeaza folosirea, întretinerea, repararea, înlocuirea si modificarea partilor
proprietatii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietatii comune, în
conformitate cu actele normative în vigoare;
e) întocmeste sau propune planuri de masuri si activitati, conform cu responsabilitatile
ce le revin, si urmareste realizarea lor;
f) supravegheaza desfasurarea tuturor activitatilor din cadrul asociatiei de proprietari, în
mod special situatia încasarilor si a platilor lunare;
g) pentru realizarea scopului si a activitatilor asociatiei de proprietari, angajeaza si
demite personalul necesar, încheie si reziliaza contracte cu persoane fizice/juridice
;

h) îsi asuma obligatii, în numele asociatiei de proprietari sau în numele proprietarilor
membri ai asociatiei de proprietari, privind interesele legate de cladire;
i) initiaza sau apara în procese, în numele asociatiei de proprietari sau în numele
proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, interesele legate de cladire;


n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;
o) exercita alte atributii care i-au fost conferite prin hotarârile adunarii generale;
p) aproba lunar lista cu cotele de contributie la plata cheltuielilor asociatiei de
proprietari, conform hotarârii adunarii generale; r) stabileste cotele de participare pe persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu
domiciliul în cladire si pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe luna;
stabileste perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriasii, pot solicita în scris scutirea
de la plata cheltuielilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel putin 15 zile pe luna,
conform hotarârii adunarii generale;


(5) Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru îndeplinirea atributiilor
ce îi revin si adopta decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizatiilor, remuneratiilor si
al eventualelor premieri care se acorda personalului încadrat cu contract individual de
munca sau în baza unei conventii civile de prestari de servicii, în limita bugetului aprobat
de adunarea generala.
(6) Comitetul executiv angajeaza sau demite personalul, încheie sau reziliaza contracte
în ceea ce priveste activitatea de administrare si întretinere a cladirii, a partilor comune de
constructii/a instalatiilor
, precum si pentru alte activitati conforme cu scopul asociatiei de
proprietari: administrare, contabilitate, casierie, îngrijire, mecanica, instalatii etc.
Angajarea personalului necesar asociatiei de proprietari se face de catre comitetul
executiv, reprezentat de presedinte, în conformitate cu prevederile legislatiei specifice în
vigoare.



(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de
management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât
asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare,
indiferent de cauze.
(9) Pentru neîndeplinirea atributiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv
presedintele asociatiei de proprietari, raspund, personal sau solidar, dupa caz, în fata legii
si a proprietarilor, pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat.


muntumesc pentru raspuns.
dar..... din bloc nu vrea nimeni postul de presedinte. proprietarii inchid usa apartamentului si ,,,dumnezeu cu mila,,
Convocati adunarea generala pentru alegerea comitetului executiv si a presedintelui. Insistati sa se prezinte cat mai multi pentru ca altfel intr-o luna doua nu o sa mai aveti utilitati (apap, gaz...).
Discutati cu vecinii sa accepte trei dintre ei sa faca parte din comitet macar pentru un an de zile si propuneti ca anual sa-i inlocuiti pe cei care nu mai vor. Adica incercati si convingeti-i pe cei care cat de cat se mai pricep, sa accepte macar pentri o perioada de un an.
Apoi din cei trei incercati la fel sa determinati unul sa fie presedinte macar pentru un an sau chiar 6 luni, stabilind chiar de acum viitoarea adunare generala in septembrie 2014. Poate asa, temporar, o sa va alegeti comitet si presedinte. Poate din trei unul va ramane apoi ca sa aveti continuitate si alegeti altii doi in toamna si tot asa.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Semnatura lista de intretinere catali123456 catali123456 Daca presedintele unei asociatiei de proprietari nu e prezent fizic, poate semna lista de intretinere si alte documente ale asociatiei? Inteleg ca ar fi ... (vezi toată discuția)
Cine reprezinta in instanta asociatia de proprietari daca nu exista presedinte dragos45 dragos45 Asociatia de Proprietari este data in judecata de 5 dintre membrii ei...Momentan Asoc de Proprietari nu are presedinte, nici vicepresedinte... AP Nr.x este ... (vezi toată discuția)
Administrator(i) infosystems4u infosystems4u Buna ziua Ne confruntam cu o situatie inedita. In urma unor conflicte intre administratora asociatiei noastre si un membru al comitetului executiv, aceasta ... (vezi toată discuția)