avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 689 soluții astăzi

Curs practic de implementare e-Factură / e-Transport. Reguli de aplicare și discuții practice. Vezi detalii și participă → 

Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Infiintare SRL asociat unic = administrator in ...
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Infiintare SRL asociat unic = administrator in februarie 2014 - ghid practic

Voi incerca sa prezint pasii pe care i-am urmat pentru a inmatricula SRL-ul cu asociat unic, care este si administrator. Actele le-am depus si obtinut in luna februarie 2014, la ONRC Iasi. Sediul social este intr-un apartament de bloc, situat la etaj. De asemenea, am scris detaliat si taxele pe care le-am platit pentru inmatriculare.

I. Acte:

1. Rezervarea denumirii firmei ([ link extern ] );
Actul care dovedeste rezervarea denumirii trebuie inregistrat in momentul in care se depun toate actele pentru inmatriculare la acelasi ghiseu de unde s-a obtinut.

2. Rezervare emblemei firmei (optional) ([ link extern ] );

Ambele rezervari au fost gata in aceeasi zi, dar mi-au spus sa vin a doua zi la ora 9.

3. Contractul de comodat nu are nevoie de notar (desi e o idee buna sa il faceti la notar daca nu aveti incredere in persoanele care va pun la dispozitie imobilul). Trebuie semnat de proprietarii apartamentului si de asociat.

4. Acordul vecinilor (directi cu apartamentul… nu de la toata scara) si a asociatiei de locatari este necesar daca firma isi va desfasura activitatea intr-un spatiu de locuit care se afla la etaj ([ link extern ] ).

5. Timbrele cu o valoare totala de 4 RON se cumpara de la Posta Romana. Sunt necesare pentru inregistrarea la ANAF a sediului social… care se face tot la ONRC.

6. Cererea de inregistrare a documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social – se completeaza tot la ONRC (ei trimit datele la ANAF). Timbrele se lipesc pe aceasta cerere. Cererea trebuie insotita de copie dupa actul care atesta dreptul de proprietate a comodantului (ex. act de vanzare cumparare). Trebuie sa se prezinte si actele in original (care se iau inapoi ;;)). Daca in Contractul de comodat s-a trecut ca firmei i se da in folosinta „camera X” si nu „imobilul”, trebuie atasata copie dupa planul apartamentului, in care se bifeaza „camera X” (de asemenea, in cazul asta se trece peste tot in acte unde apare adresa sediului social si „camera X”) ([ link extern ] ...).

7. Actul constitutiv cu asociat unic nu are nevoie de dată certă, nici de notar. Se poate realiza sub semnătură privată. Trebuie semnata fiecare pagina. In actul constitutiv se poate scrie un numar nelimitat de coduri CAEN, fara a se plati ceva in plus. In schimb, dupa inregistrare, fiecare informatie adaugata in actul constitutiv costa. Deci e o idee buna sa adaugati inca de la redactarea actului constitutiv cat mai multe coduri CAEN de care credeti ca o sa aveti nevoie in viitor (model: [ link extern ] ).

8. Capitalul social poate fi depus la orice banca. Este nevoie de Actul Constitutiv, Buletin si Banuti . Trebuie facuta o copie dupa foaia eliberata de banca.

9. Copie dupa buletinul asociatului.

10. Modelul 2 de declaratie pe propria raspundere privind activitatile desfasurate la sediul social, la sediile secundare (daca este cazul) si in afara sediului social (la clienti de exemplu). Se fac 4 copii ([ link extern ] ).

11. Cerere de înregistrate + Anexa. La ONRC din Iasi există modele cu Cerere de înregistrate în camera de aşteptare. De asemenea, se poate consulta contra cost un jurist de la ONRC... e o idee buna . In anexa am bifat doar la 2 (Impozit pe veniturile microintreprindelor). (Cererea: [ link extern ] )

12. Declaraţia pe propria răspundere că sunteti asociat unic la o singură firmă se dă la Registrul Comerţului… se semnează un formular tip, dat de consilierii juridici ai ONRC. Asta e singurul document care are nevoie de data certa… asta se rezolva tot de un consilier juridic al ONRC.

13. Specimenul de semnătură se dă în faţa unui consilier juridic de la ONRC. ([ link extern ] )

14. Dosar in care se pun toate actele

15. Factura cu plata taxelor de inmatriculare

Se merge la Biroul Unic, unde sunt mai multe birouri de fapt . O doamna se uita in dosar, va spune daca sunt nereguli, daca trebuie facute completari/modificari. Daca totul este in regula va emite o factura cu ce trebuie sa platiti pentru inmatriculare. Aceasta se plateste la casierie.

Si cam atat cu inmatricularea ... e mai simplu decat pare la prima vedere si nu cred ca este nevoie de serviciile unei firme de infiintari firme.
Daca totul este in regula, actele sunt gata in 3 zile… eu am depus actele luni pe la ora 14 si erau gata miercuri la ora 12…

Rezultatul este un SRL, plata impozitului pe venitul microintreprinderilor, neplatitor de TVA.

II. Taxe si costuri aferente:
1. Rezervarea denumirii firmei (ONRC): 72 RON
2. Rezervare emblemei firmei (optional) (ONRC): 72 RON
3. Timbru de la Posta Romana: 4 RON
4. Dare de data certa pentru actele redactate (ONRC): 10,8 RON
5. Indrumare completare cereri inregistrare/form. tipizat (ONRC): 4,95 RON
6. Indrumare prealabila pentru constit./modif. (ONRC): 9,9 RON
7. Factura de inmatriculare: 446,50 RON, insemnand (ONRC):
- Copii Certificate PJ/PFA,II,IF: 5 RON
- Fond Buletin Legea nr. 277/2009 (10 %): 25 RON
- Fond Lichidare Legea nr. 169/2010 (50 %): 135 RON
- Inmatriculare in RC – PJ/PFA,II,IF: 250 RON
- Monitor Oficial P.IV: 31,5 RON
8. Cazier Fiscal (ONRC): 20 RON
Totalul taxelor de inmatriculare: 568,15 RON + 72 RON (emblema care este optionala) = 640,15 RON
9. Capital Social: 200 RON
TOTAL: 840,15 RON

Sper sa va fie de folos! :justcuz:

Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:41, 29 Martie 2021
install a scris:

Buna ziua,
Am infiintat si eu un SRL in romania,cu gandul sa lucrez in italia.si ce a fost publicat mai sus este adevarat,exact la fel am procedat si eu.ca sa pot efectua lucrari in italia ce trebuie sa mai fac?
va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi!

multumesc frumos.


Depinde foarte mult in ce domeniu desfasori activitatea in Italia. Este posibil sa fie necesar sa inchei un contract de munca si sa fi delegat sa prestezi acolo munca (este vorba de protectia muncii in principiu).
LOUDER a scris:

buna ziua
ma confrunt cu o problema: incerc sa infiintez un srl-d cu un capital social de cel putin 25000eur pentru a fii platitor de impozit pe profit, capitalul social va cuprinde mijloace fixe in valoare de 26000e (chioscuri) aduse ca aport de catre administrator cumparate pe persoana fizica de la alta societate.
Cand se face evaluarea mijloacelor fixe pentru aport la capitalul social? si
Cum editez actul constitutiv?
Am fost la ONRC Calarasi, pe langa un comportament zelos mi-a zis ca evaluarea mijloacelor fixe se face in momentul cand persoana fizica le achizitioneaza factura de evaluare va fii pe numele ei si actul constitutiv trebuie editat de catre un notar public.
Am fost la notar si mi-a zis "CE PROSTIE", actul constitutiv trebuie sa il editez eu.
Daca mai puteti sa imi spuneti ce mai trebuie sa fac in privinta asta v-as fii foarte recunoscator.


Aporturile la capitalul social nu sunt aduse de administrator, ci de asociati.

Actul constitutiv se va autentifica atunci cand se aduce un bun imobil ca aport la capitalul social. Mai mult, in afara aporturilor in natura (chioscurile, in speta) minimul de 200 lei prevazut de lege trebuie varsat in numerar.

Chioscurile sunt bunuri imobile prin destinatie. Trebuie detaliata un pic situatia pentru a putea oferi un raspuns elocvent.
Calin87 a scris:

Va multumesc pentru raspunsuri!

Intrebarea numarul 1 se datoreaza faptului ca am citit ca pentru a desfasura o anumita activitate nu este necesar doar sa o ai in actul constitutiv ci trebuie si activata.


Este adevarat ca pentru a desfasura efectiv o activitate, aceasta trebuie sa apara pe certificatul constatator privind activitatile desfasurate (la sediu, la terti, la punctul de lucru etc.). Majoritatea antreprenorilor se opresc la a le declara, inchipuindu-si ca declararea este suficienta pentru desfasurarea legala a acelei activitati. De cele mai multe ori nu este suficienta declararea.

Trebuie verificata legislatia din domeniu, pentru a indeplini si celelalte conditii pentru desfasurare (avizare, autorizare, notificare etc.)

Obtinerea veniturilor din activitati care nu sunt desfasurate cu respectarea prevederilor legale atrage confiscarea acelor venituri in cadrul unui control al autoritatilor (conform legii privind protectia consumatorilor). Ca sa nu mai vorbim de amenzi si deteriorarea reputatiei pe piata...
Este de ajuns doar bifarea punctului 2 impozit pe veniturile microintreprinderilor in anexa 1?
Buna ziua

Foarte organizat acest raspuns.
Stiti cat costa si radierea acestei firme?
Puteti oferi un link catre site-ul ONRC unde sa vad cu ochii mei aceste costuri?
Multumesc frumos
Cu respect
Ultima modificare: Luni, 13 Octombrie 2014
ccc19, utilizator

Alte discuții în legătură

Infiintare firma ciprianr ciprianr Buna ziua, Imi puteti spune care sunt pasii pentru infiintarea unei societati care se va ocupa cu achizitii intracomunitare si vanzare? Multumesc, (vezi toată discuția)
Schimbare cod caen robert_11 robert_11 Buna ziua. Am u SRL-D cu 5 coduri CAEN. Doresc ca sa schimb aceste coduri CAEN cu altele, implicit codul principal. Aveti idee ce pasi trebuie sa fac si cam ... (vezi toată discuția)
Infiintare societate cospinel cospinel Pentru o ferma legumicola cu doi asociati persoane fizice ce forma de organizare ar fi mai indicata(srl,pf,snc,etc)? si de ce ? (vezi toată discuția)