avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1221 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Traduceri Autorizatie traducator
Discuție deschisă în Traduceri

Autorizatie traducator

Ce trebuie sa fac pt a nu mi se anula autorizatia de traducator, dar totusi pt ca nu am de gand sa lucrez ca traducator in urmatorii ani, sa nu platesc impozit?

Nu mai lucrez ca traducator din 2005. Din ianuarie 2007 locuiesc in Olanda.
E o poveste lunga, am incercat sa rezolv cu pile, dar am fost escrocata de cineva de la Finante.
Am de platit aproape 1.000 EUR pt activitatea de traducator pe care nu am efectuat-o din 2005.
Actele sunt pierdute.
Ce trebuie sa fac ca sa incetez aceasta inexistanta activitate si ca sa nu mai primeasca mama mea acasa plicuri amenintatoare de la Finante?
Multumesc mult pt un raspuns clar.
Ultima modificare: Vineri, 21 Februarie 2014
Laura Ciobeica, moderator
Cel mai recent răspuns: Laura Ciobeica , moderator 17:31, 24 Februarie 2014
Buna ziua,

Am cumulat mesajele Dvs. fiind vorba despre acelasi subiect. Regulamenul nu permite deschiderea mai multor discutii pe aceeasi tema.
A. Reguli de postare a mesajelor, art. 1.3
www.avocatnet.ro/content/tag...
Veti primi raspunsuri in functie de disponibilitatea consultantilor si utilizatorilor care fac acest lucru benevol in timpul pe care il au la dispozitie si in masura in care au cunostinta de acest subiect.
Voi reveni cu cateva sugestii, dupa o scurta documentare. Pana atunci, va rog sa confirmati contul de utilizator, pentru a primi eventuale raspunsuri.

O zi placuta.
Moderator
Multumesc mult si astept raspunsurile.
1. Pentru ca nu ati suspendat/incetat activitatea prin completarea formularului 070 in 2005 ati continuat sa primiti instiintari pentru ca aveati obligatia sa depuneti declaratiile de venit estimat 220 pe anul in curs si final 200 pe anul anterior pentru a vi se calcula impozitul. La casa de sanatate si pensii, la fel.
Daca institutiile statului nu au informatia ca nu mai profesati, vi se emit decizii de impunere.

2. Conform legii traducatorilor aveati obligatia sa instiintati Ministerul de Justitie si Tribunalul ca nu mai profesati - sa zicem ca e mai putin grav, le luam pe rand.

1. Aveti dovezi ca nu mai profesati din 2005? Daca da, va infiintati la administratia financiara la departamentul de evidenta a contribuabililor cu o cerere prin care solicitati recalcularea tuturor debitelor "datorate" din 2005 pana azi, pentru ca nu ati obtinut nici-un venit in toata aceasta perioada. Completati formularu 070 in care bifati caseta "declaratie de mentiuni" , toate datele care sunt solicitate si caseta F scoaterea din evidenta si/sau punctul 2 incetarea activitatii, acestea din urma dupa ce discutati cu operatorul de la evidenta, caruia ii spuneti cum stau lucrurile.
Cererea, dovada ca ati fost plecata din tara, formularul si orice alt document depuneti sa le faceti in 2 exemplare ca sa aveti evidenta a tot ceea ce ati depus. Raspunsul de la administratia financiara nu-l primiti pe loc, intrebati cand sa reveniti...poate dura pana la 30 de zile.
1.1. Daca v-au emis somatii de plata pentru debite... va recomand sa discutati cu un avocat caruia sa-i furnizati toate datele si orice document care poate dovedi ca nu ati avut absolut nici-un venit din activitatea de traducator. Administratia cere bani, vor trebui sa demonstreze ei ca ati avut venituri asadar, inarmati-va cu rabdare si luati pas cu pas lucrurile care au ajuns aici in atatia ani, deci rezolvarea poate fi de durata.
[ link extern ]

Din lipsa de timp, ma opresc aici deocamdata, reveniti si spuneti-ne cum a decurs intalnirea cu operatorul de la administratia financiara si vorbim si de casa de pensii, casa de sanatate si de MJ.
O zi buna.
L.C.
Multumesc mult pt raspunsul dvs rapid.

intrebarea mea e urmatoarea: avand in vedere ca nu sunt in RO in acest moment, e posibil sa depuna tatal meu formularul 070 completat si semnat de mine si trimis prin posta sau e nevoie de o procura?
Formularul se poate depune si prin imputernicit insa, vazand situatia delicata si necesitatea de a depune si cerere de recalculare pentru perioada de inactivitate - pe baza dovezilor - din punctul meu de vedere ar fi necesara prezenta dumneavoastra.
L.C.

Alte discuții în legătură

Desfiintare pfa inregistrata la ministerul justitiei theya_05 theya_05 care sunt formalitatile necesare desfiintarii uni PFA infiintat prin Ministerul Justitiei si nu prin ORC ( traducator ) ? (vezi toată discuția)
Desfiintare autorizatie pfa vio58 vio58 Sint inregistrata la Circa fiscala de unde apartin ca persoana fizica autorizata,nu am avut activitate decit un an si jumatate, acum doresc sa inchid ... (vezi toată discuția)
Traducãtor autorizat - înregistrare tardivã la tribunal paulapopescu paulapopescu Buna ziua. Sunt traducator autorizat din 2003 si nu sunt inregistrata la niciun tribunal, la data respectiva, dupa cat stiu eu, nu era necesar. Stiti cumva ... (vezi toată discuția)