Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 759 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Opțiuni juridice și fiscale privind recuperarea creanțelor. Lectori: Schoenherr și Asociații. Joi, 28 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Drepturile unui casier
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Drepturile unui casier

buna ziua,

lucrez intr-un supermarket ca si casier, cu norma intreaga si doresc sa stiu daca firma isi poate rezerva dreptul de a tine casierii in picioare pe tot parcursul programului de lucru, si daca da in ce conditii ? Mentionez ca am avut scaune la casele de marcatne-au fost luate . Am cautat dar nu am gasit in nicio lege ce drepturi ar trebui sa avem pentru ca stam 8 ore in picioare.
Cel mai recent răspuns: inspectorSSM , utilizator 18:13, 22 Februarie 2014
Angajatorul este cel care organizeaza "munca" in firma sa, respectand insa si drepturile salariatilor (de a nu ii supune la o munca "epuizanta", la un "stres" peste limita legala etc). Daca va considerati nedreptatita de aspectul mentionat, puteti sa faceti o sesizare la ITM! Nu stiu insa cat de bine ii va "cade" angajatorului dvs......si ulterior dvs.!.........
1. C.mun.
art.175 alin.1 : Angajatorul are obligatia sa asigure securitatea si sanatatea salariatilor in toate aspectele legate de munca.

2. Legea nr.319/2006
art.6 alin.1 : Angajatorul are obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă.

3. Obligaţia angajatorului de a proteja viaţa şi sănătatea salariaţilor pe parcursul executării contractului individual de muncă cuprinde numeroase aspecte, printre care , si acela de a lua măsurile necesare pentru securitatea şi sănătatea salariaţilor în toate aspectele legate de muncă
multumesc
HOTARÂRE nr. 1.091 din 16 august 2006
privind cerintele minime de securitate şi sanatate pentru locul de munca

23.2. Eliminarea pozitiilor fortate, nenaturale, ale corpului lucratorului şi asigurarea posibilitatilor de modificare a pozitiei in timpul lucrului se realizeaza prin amenajarea locului de munca, prin optimizarea fluxului tehnologic şi prin utilizarea echipamentelor de munca care respecta prevederile reglementarilor in vigoare.
23.3. Locurile de munca la care se lucreaza in pozitie aşezat se doteaza cu scaune concepute corespunzator caracteristicilor antropometrice şi functionale ale organismului uman, precum şi activitatii care se desfaşoara, corelandu-se inaltimea scaunului cu cea a planului de lucru.
23.4. La locurile de munca unde se lucreaza in pozitie ortostatica trebuie asigurate, de regula, mijloace pentru aşezarea lucratorului cel putin pentru perioade scurte de timp (de exemplu, scaune, banci).
23.5. Echipamentele de munca, mesele şi bancurile de lucru trebuie sa asigure spatiu suficient pentru sprijinirea comoda şi stabila a membrelor inferioare in timpul activitatii, cu posibilitatea miscarii acestora.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Obligativitate scaune de un anumit tip pentru activitate de call center bogdanmr bogdanmr Buna ziua, Am rugamintea sa imi spuneti daca exista precizari legislative care reglementeaza obligativitatea unui anumit tip de scaune pentru activitati de ... (vezi toată discuția)
Spatiu de lucru (birou) susu alina susu alina Buna ziua, intrebarea mea este cati m2 se aloca unui angajat ce isi desfasoara activitatea la birou in fata calculatorului - conform legislatiei in vigoare. ... (vezi toată discuția)
Ssm - scaune birou Ghica Mihaela Ghica Mihaela Buna ziua, La societatea unde lucrez se pune problema inlocuirii scaunelor de birou. Intrebarea este daca din punct de vedere SSM sunt acceptate scaunele ... (vezi toată discuția)