Va rog sa-mi acordati sprijinul pentru solutionarea acestui caz si anume:
Mi s-a modificat din luna decembrie si pana in prezent, fara sa fiu anuntata, citirea la repartitorul instalat pe corpul de incalzire din bucatarie. Cand am observat defectiunea, am anuntat imediat si firma montatoare si administratia asociatiei ca, de pe afisajul repartitorului, nu se mai poate citi consumul. Mentionez ca nu s-a prezentat nimeni din partea celor doua institutii pentru a constata si a remedia situatia aparuta. Eu nu am verificat pana acum consumurile, mi-a atras atentia suma prea mare si am ramas stupefiata cand am vazut ca sunt trecuta la pausal, desi eu declarasem consum ,,0". Atunci am facut sesizare si administratiei si unui organism imputernicit sa analizeze abuzurile asupra consumatorilor impreuna cu documentele necesare (desfasurata apelurilor telefonice, Conventie, Certificat de garantie si conformitate, inca nu am contractul asociatiei cu aceasta firma dar am sa-l solicit cat mai urgent de la administratia blocului), in conditiile in care consumul la repartitor este ,,0", robinetul termostat fiind oprit ani de zile pentru a face economii. Firma ne ofera ca unica solutie doar achizitionarea unui nou repartitor ( perioada de post garantie pentru bateria repartitorului este in vigoare pana pe 06.09.2015), desi pot exista si alte alternative, fara costuri ridicate pentru beneficiar ca de exemplu: sigilarea robinetului termostat iar administratia asociatiei de proprietari, renuntarea definitiva la calorifer, ambele solutii reprezentand un abuz asupra noastra, la fel ca si modificarea citirilor fara sa fiu anuntata. Probabil sunt ,, mana in mana" pentru ca imediat firma a venit in sprijinul administratoarei spunand ca cica ,, m-au anuntat inca din toamna". Nu exista nici o dovada scrisa (proces verbal, anunt la avizier, martori, nu a venit nimeni sa citeasca de mult timp, nici macar firma in perioada de resetare a repartitoarelor; a venit doar presedinta de asociatie).
Mentionez ca permit accesul persoanelor imputernicite cu verificarea, de fiecare data cand suntem solicitati in acest sens. Din cate am citit pe net, doar dupa constatarea defectiunii si nesolicitarea inlocuirii unui nou repartitor, calculul se va face ca pentru un spatiu necontorizat incepand cu luna urmatoare constatarii pana la remedierea situatiei iar repartitorul trebuie sa stocheze in memoria lui citirile pe ultimile 12 luni.
Drept urmare, va rog sa ma sprijiniti in a afla ce mai pot sa mai fac pentru a mi se restitui sumele incasate peste consumul real, incepand cu luna decembrie 2013 (atunci am anuntat si atunci m-au si taxat de bani).
Doresc sa fac totul pe cale legala, la nevoie sa ajung si in instanta. Sunt constienta ca in societatea noastra dreptatea se obtine greu, daca se obtine. Pe cine sa dau in judecata la nevoie: firma, pe administratoare, asociatia de proprietari? Oare nu exista nici o firma care sa efectueze citirea memoriei unui repartitor ? Firma montatoare chiar nu este interesata sa-si respecte procedurile stipulate in Conventie si in Certificatul de garantie si conformitate privind citirile si serviciul de postgarantie? Poate sunt altii care chiar vor sa pacaleasca sistemul ?
Astept raspuns si va multumesc,
Un om (mama si sotie) suparata si hotarata.
Aveti vreo cerere cu nr de inregistrare atat la asociatie cat si la respectiva firma , in care ati anuntat defectul ? daca da , mai discutam , altfel ...sunteti buna / bun de plata .
Trebuie sa va atrag atentia ca aveti sanse minime de reusita.
Statul roman, dupa ce a permis montarea repartitoarelor a "uitat" ca este nevoie de experti autorizati pentru verificarea functionarii lor, asa incat, in tribunal nu veti avea posibilitatea de a cere expertiza, iar fara expertiza nu va ia nimeni in seama.
:offtopic:
Eu ma lupt cu Asociatia si cu Firma KKt din 2006 si inca nu am reusit sa fac ceva, tocmai pentru ca Statul roman si Justitia romana nu protejeaza cetateanul cinstit ci pe hoti; ca de, noi, oamenii cinstiti nu cotizam la partid sau cotizam prea putin ca sa conteze.
Nu este nevoie neaparat de cerere, anuntul se poate face si telefonic, (am gasit scrisa asta pe undeva, voi verifica si unde anume ca nu-mi mai aduc aminte). Am si trimis la OPC lista apelurilor la aceasta firma pe luna decembrie 2013. Voi avea una si pe ianuarie 2014, trebuie sa verific daca s-a emis intre timp. Am martori ca am anuntat verbal si asociatia de proprietari, iar seful de scara a venit sa ma ajute sa fac citirile, la solicitarea mea. El venise de fapt sa ne anunte sa dam citirile pentru ca era sfarsitul anului si acestea trebuiau date mai devreme decat de obicei. Mai este o persoana care era la sediul asociatiei, cand am platit intretinerea si a auzit discutia, trebuie sa o contactez ca sa vad daca ma va sustine, intr-un eventual proces cu asociatia. Problema este ca nu a venit nimeni sa constate defectiunea si mi s-au modificat citirile fara sa fiu anuntata, exact in luna in care am declarat ca de pe repartitorul din bucatarie nu mai pot face citirea (legea spune altceva). Chiar ieri am dat din nou consumurile si nici acum n-a venit nimeni desi au fost solicitati verbal si telefonic. Nu este asta inselaciune si chiar calomnie? Putem spune ca suntem facuti hoti.
La robinetul termostat sunt niste mici orificii care se colmateaza si care trebuie curatate periodic, altfel caloriferul nu se incalzeste deloc. Noi nu am mai facut acest lucru de ani de zile pentru ca am considerat ca nu este necesar. Sunt sigura ca daca se va da drumul la termostat, caloriferul nu se va incalzi deloc, pentru ca eu stiu asta de ani de zile. Am cerut sa vina cineva sa verifice si acest aspect. Acum isi paseaza vina unii pe altii, dar totodata se sprijina reciproc, insa nimeni nu vrea sa vina sa vada. Se stiu protejati si sunt si alte interese la mijloc ca de exemplu: bunastarea firmei si nu sprijinul locatarilor.
Am trimis o sesizare si la ,,biroul de sprijin al asociatiei de proprietari din cadrul primariei" la care am atasat si niste copii cu alte nereguli din contabilitatea asociatiei. Era trecuta o suma pe chitanta, iar pe inregistrarile lor cu 80 ron mai putin (800.000 lei vechi). Dar asta a fost in anul 2004, si mi-am recuperat banii foarte tarziu (fara a mi se restitui si penalitatile), intre timp si nascusem si nu am mai avut timp sa lupt si pentru acesti bani. Era asa de simplu sa verifice cateva hartii........... Pe deasupra, nora administratoarei este contabila asociatiei. Este normal acest lucru ? Nu cumva e un conflict de interese la mijloc care ar putea duce la banuiala ca este o practica curenta inselaciunea ? Vreau sa fac o sesizare si la ANRSC privind nerespectarea unor clauze de catre firma montatoare. Ce ma sfatuiti in acest caz ?
Ma voi folosi de orice dovada ca sa-mi recuperez banii luati pe nedrept. Intr-o societate civilizata nu asa se procedeaza, numai ca noi mai avem mult pana sa ajungem acolo.
Va multumesc si astept orice sfat si orice ajutor.
Aceeasi.
Multumesc. Banuiam si eu ca asa stau lucrurile dar pentru a verifica colmatarea robinetului termostat (colmatarea s-a produs de ani de zile si noi nu l-am curatat pe motiv ca nu am considerat necesar sa o facem;caloriferul a fost oprit, tocmai pentru a face economii). In acest caz, chiar si contra cost, care ar fi persoana autorizata sa constate ca s-a produs o colmatare veche si piatra depusa nu poate fi rezultatul unei infundari de moment ? Eu stiu acest lucru de ani de zile, caloriferul se poate porni dar nu incalzeste pentru ca problema este la termostat.
Cu multumiri si astept orice sfat si ajutor.
Eu stiu ca exista si CEDO (cred ca asa se numeste, voi verifica). Au fost destui care au dat statul in judecata si au castigat procesul plus penalitatile de rigoare. Chiar nu mai am ce pierde, ar fi si asta o solutie. Drepturile mele ca cetatean al acestei tari sunt incalcate, si se fac abuzuri tocmai pentru ca se stiu protejati de lege.
Multumesc si astept orice ajutor sau sfat,
Aceeasi.