avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 987 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Salariatul civil din armata
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Salariatul civil din armata

sunt salariat civil intr-o unitate militara cu specific auto ,reparati auto ,as dori sa-mi se explice si mie ce ar trbui sa facem noi salariatii civili sa beneficiem si noi de aceleasi drepturi ca ale cadrelor militare si mentionez doar cateva ;grupa de munca [grupa a2a ]eu sunt mecanic si datorita meseriei eu muncesc dar nu am grupa dar maistru meu este maitru militar sef atelier si la fel sefu de sectie lt. col are grupa de munca , bine stiu ca ei beneficiaza datorita statut (statutul cadrelor militare)in care este specificat acest lucru .alte drepturi consultati medicale gratuite ,decontarea cheltuielilor pe medicamente,decontarea biletelor de calatorie pe timpul concediilorsi mai multe .civilii din armata au aceleasi indatoriri ca si cadrele militare ;participarea la misiuni ,participarea la alarmarea unitatii,participa la orice activitate de intervantie cu caracter militar gen trageri si multe altele.drepturile civilior din armata sunt ca al civililor din inteprinderile civile ,nu inteleg de ce la indatoriri civilii din armata sunt ca si cadrele dar la depturi sunt ca cei din civilie .
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 13:30, 25 August 2017
Ar trebui :
1) să studiati cu atentia cuvenită : continutul Contractului de muncă încheiat cu acea U.M ;
2) să studiati Fisa postului dvs. ;
3) să vi le cereți în scris prin Cerere cu număr de înregistrare la Registratura unității celor în drept : comandantului unității;
4) pt ”alte drepturi” precum : consultatii medicale gratuite=aveti acces în Spitalul Militar de care apartine unitatea dvs., poate si un medic militar al unitatii ; decontarea cheltuielilor pe medicamente= aici ar fi mai multe explicatii dar necunoscând felul cum se desfăsoara munca în unitatea dvs. vă pot spune doar că: a) aveti medic de familie ; b) aveti farmacie militara în cadrul spitalului militar de care apartine unitatea dvs. ; c) decontarea biletelor de calatorie pe timpul concediilor = aveti Biroul Cadre.Seful acestui birou : conduce, execută si controleaza acest aspect ;
5) aveti un sef direct al dvs. : un M.M. Adresati-vă respectuos acestuia;
6) aveti un sef de sectie : un inginer militar.Respectând Legea si Regulamentele Militare, adresati-vă acestuia pe scara ierarhică;
7) aveti un comandat al unității : idem după ce v-ati adresat pe cale ierarhică M.M, sefului de sectie.Puteti solicita audienta comandantului;
8) dacă nimic nu se rezolvă, vă puteti adresa respectând cu STRICTETE modul de adresare pe cale ierarhică chiar ministrului Apărării.

Ca fapt divers : nu puteti avea aceleasi drepturi similar cadrelor militare.Nu sunteti militari, nu îndepliniti exact saricinile cadrelor militare, nu aveti gradele lor si nici pregătirea lor, nu aveti aceeasi responsabilitate deci nici statut.Asadar, nici drepturi.

Vă doresc succes deplin si să auzim de bine!
Drepturile si obligatiile dvs sunt stabilite si prin acte normative.

Legea nr.138 din 20 iulie 1999 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului militar din instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituţii
ART. 47
Personalul civil din ministerele si institutiile centrale prevazute la art. 1 beneficiaza de drepturile salariale reglementate in legislatia aplicabila in sectorul bugetar si de unele drepturi salariale prevazute in prezenta lege.

ART. 48
Functiile si meseriile prevazute in actele normative care reglementeaza salarizarea personalului din aparatul ministerelor si al celorlalte organe centrale de stat, precum si a celui din unitatile bugetare vor fi folosite in raport de nevoi in cadrul ministerelor si institutiilor centrale prevazute la art. 47.

ART. 49
Personalul civil din ministerele si institutiile centrale prevazute la art. 47, care desfasoara activitati in conditii similare cu cele ale cadrelor militare, beneficiaza de primele, sporurile si indemnizatiile acordate acestora, potrivit prevederilor aplicabile cadrelor militare in activitate.

ART. 50
Pensionarii militari si civili angajati in unitati din sectoarele de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala sau in functii cu atributii in acest domeniu, din cadrul institutiilor publice, beneficiaza de sporul de vechime pentru vechimea totala in munca, precum si de celelalte drepturi prevazute de lege.
in legatura cu drepturile salariatilor civili din aparare mai precis legea nr.138 din 20 iulie 1999 nu putem sa o luam in seama deoarece este abrogata asa ca nu mai putem vorbii de ea,iar contractul colectiv de munca la nivel de unitate nu s-a facut pentru ca cei de la DMRU considera suficient regulamentul de ordine interioara unde sunt reglementate drepturile salariatilor civili si a cadrelor militare ,numai ca aici nu sunt specificate drepturile pe care le solicitam, asemanatoare cadrelor militare gen grupa de munca si altele
CCM la nivel de unitate nu este obligatoriu , ci doar negocierea acestuia.

Intr-adevar, in regulamentul intern trebuie sa fie prevazute drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor.

Regulamentul intern se întocmeşte de către angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentanţilor salariaţilor, după caz.
Astfel cum reiese din dispoziţiile art. 241 din Codul muncii, consultarea salariaţilor, cu ocazia elaborării regulamentului intern de către angajator, este facultativă, lipsa consultării neatrăgând nevalabilitatea regulamentului.
Ultima modificare: Miercuri, 26 Februarie 2014
Cornel Vasile, Consilier juridic
referitor la faptul ca nu suntem cadre militare aveti dreptate nu suntem militari dar lucram in aceleasi conditii ca ei avem aceleasi indatoriri fiind o unitate productiva nu operativa .La pregatire de care va-ti referit dv.N53 ,iar responsabilitati credeti-ma ca sunt la fel, desigur in concordanta cu functia si meseria pentru ca nici cadrele militare nu sunt la fel ca si functie intr-o unitate numai ca ei au toti aceleasi drepturi incepand de la gradul de soldat la general .

Alte discuții în legătură

Armata werner werner buna seara. am fost functionar public si acum lucrez ca ofiter -- am fost declarat admis in urma unui concurs in anul 2007-- intr o structura ... (vezi toată discuția)
Dreptul militarilor activi mariusica23 mariusica23 sunt militar activ si as dori un raspuns concret va rog!in sistemul asta se cam incalca ft des codul muncii,as dori sa stiu daca au voie sa nu aprobe parasirea ... (vezi toată discuția)
Cor sindicalistul sindicalistul codul ocupatiei pentru POMPIER SERVANT este 516104 va rog sa-mi spuneti daca nu am 12 clase(liceu) pot ocupa aceasta functie va multumesc (vezi toată discuția)