Ma confrunt cu urmatoarea problema. Am fost lovit in trafic de o alta masina (din spate), am facut amiabila, iar asigurarea lui (Asirom) mi-a dat un "document de intrare in reparatie" ca sa mi se inlocuiasca bara spate a masinii. L-am dus la reprezentanta BMW, oamenii au estimat costurile, au cerut Asirom aprobarea platii. Intre timp Asirom m-a anuntat ca incep o investigare fiindca nu inteleg ei exact cum s-a produs accidentul. Am zis ok, investigati daca nu sunteti siguri. In acest timp masina era la mine, Asirom investiga, iar BMW astepta. Cand urmau sa se implineasca cele 3 luni dedicate investigatiei, BMW m-a sunat sa imi spuna sa aduc masina ca urmeaza sa primeasca banii de la Asirom si hai sa inlocuim bara. Am dus-o si am de la ei o foaie de intrare in service pe care scrie ca le datorez zero lei si ca ei vor face reparatiile in urma unei proforme catre Asirom si a unui accept de plata etc. Cand s-au implinit 3 luni, Asirom m-a anuntat ca in continuare nu intelege cum s-a produs accidentul si ca nu vor despagubi nimic. Pentru asta am depus plangere la fostul CSA. Apoi m-am dus sa-mi iau inapoi masina de la BMW pana se rezolva problema, iar BMW, surpriza! au pus deja bara noua pe masina mea, desi nu le-a aprobat nimeni plata si imi spun ca ei nu au cum sa-mi dea masina daca nu platesc, eu sau Asirom. Ma tot cert cu seful de service si le explic ca eu nu m-am angajat sa platesc nimic si ca n-am nicio obligatie si ca ei nu trebuiau sa opereze inlocuirea barei daca n-au primit acceptul de plata, dar degeaba.
Vreau sa deschid doua procese, atat impotriva Asirom (in cele 90 de zile n-au investigat nimic, nu ne-au chemat nici pe mine nici pe autorul accidentului la masuratori, au mintit in declaratii sustinand ca bara lui are "zgarieturi usoare" desi ea e deplasata un lat de palma de la locul ei etc), cat si impotriva BMW care imi tine masina sechestrata pentru ca nu s-au inteles ei cu Asirom. Efectiv nu stiu ce sa mai fac ca sa pot rezolva situatia, nu mi se pare normal sa ma loveasca cineva cu masina si apoi sa fiu santajata ca ori plateasc peste o mie de euro, ori nu-mi mai vad masina niciodata. Sunt foarte hotarata sa ajung in justitie, cred ca ei se bazeaza pe faptul ca oamenii in general nu-si bat capul si se lasa abuzati. Eu abia astept sa-mi bat capul si sa fac dreptate.
teoretic , nimeni nu au voie sa retina un bun al unei terte parti . nu este doar abuz ...
poti face o sesizare la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor , si vei primi cu siguranta un raspuns favorabil ; sau in instanta , dar este de durata.
Ceea ce face service-ul este un abuz mai mare deja decat al asiguratorului. Incercati initial cu o sesizare la OPC impotriva service-ului, o notificare prin care ii anuntati ca mergeti in instanta impotriva lor si va pregatiti de asemenea cu o plangere penala. Aveti sanse sa se rezolve asa, fara sa mai fie necesar sa initiati si un litigiu.
Cu asiguratorul insa cred ca nu puteti rezolva asa amiabil. Trebuie initial facuta o sedinta de informare asupra medierii, dupa care se poate merge impotriva lor cu o actiune in instanta, urmand sa solicitati si penalitati de intarziere.
Deci cu BMW pasii ar fi OPC (dar poate dura 30 de zile pana raspund la sesizare), iar intre timp formulez o notificare scrisa pe care le-o trimit la sediu in care ii anunt ca merg in instanta impotriva lor. Cum fac plangere penala? De ce e nevoie?
E foarte neplacut fiindca am nevoie de masina si nu imi permit sa stau o luna cu ea in service aiurea. Ma mai gandeam sa le platesc eu banii si apoi sa ma judec cu Asirom sa-i recuperez. In cazul asta insa, n-as mai avea cum sa pedepsesc serviceul, nu? Nu ma pot plange cumva retroactiv?
incercati sa depuneti o solicitare scrisa la care sa cereti nr de inregistrare la bmw in care sa le cereti explicatii pentru motivul refuzului de a va elibera masina si motivul pentru care v-au chemat sa va puna bara atat timp cat nu aveau avizul asirom.
daca au avut initial avizul asirom in mod normal trebuie sa va dea masina si sa se judece ei cu asiguratorul.
eu asa cred.
de regula orice solicitare la care se cere si numar de inregistrare are mari sanse de reusita.
Oricum "pedepsiti" service-ul prin sesizarea catre OPC si eventual plangerea penala. Daca achitati catre service in mod normal va recuperati acesti bani de la asigurator (este solutia pentru a intra foarte repede in posesia masinii).
Salut atitudinea de a nu renunta la dreptul dumneavoastra la despagubiri de la asigurator, asa cum fac multi pagubiti speriati de un eventual proces. Cu cat ar fi mai multi cei care merg pana la capat pentru respectarea drepturilor lor, cu atat ar fi mai putine incalcari si abuzuri din partea asiguratorilor.