avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 826 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Problema inspector FGA
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Problema inspector FGA

Buna ziua.
Am o problema delicata cu un inspector FGA (fondul de garantare).
In luna iunie am fost accidentat de o persoane care avea asigurare la Carpatica. M-a lovit in lateral, au sarit airbagurile, am dus masina pe platforma la service. Acolo s-au constatat in prima faza: airbaguri laterale, usi, aripa spate, bara spate, amortizor, toate de schimbat. Ulterior cand s-au montat noile usi (dupa doua luni) s-a constatat faptul ca boxele si yalele nu functioneaza, astfel ca trebuie facuta o reconstatare de un inspector FGA (Carpatica a intrat in faliment, dosarele au ajuns la fondul de Garantare). Cei din service au trimit poze + detalii tehnice care certifica faptul ca din accident yalele s-au ars fiind fortate usile (usile nici nu se puteau deschide, distanta dintre stalp si incuietoare era de 4 centimetri) si ca boxele s-au ars in momentul impactului. Mentionez ca toate piesele sunt cele originale si masina nu a mai avut vreo dauna pe acea parte.
Domnul Inspector de la Fondul de Garantare a refuzat reconstatarea pe motiv ca yalele nu sunt strambe si boxele nu sunt strambe (vizibil) si ca acestea nu sunt dauna din accident.
Dupa zeci de mailuri si reclamatii (la FGA si ASF) domnul inspector m-a trimis intr-un service din Pantelimon, la un alt inspector pentru reconstatare (saptamana aceasta). M-am prezentat cu yalele si boxele vechi in portbagaj, pe masina am montat deja alte piese ca sa pot merge cu masina.
Al doilea inspector nu a inteles de ce m-am dus acolo, el a crezut ca masina vine lovita, exact dupa accident (masina a fost ridicata din service acum 2 luni, reparatia fiind OK, mai putin aceste elemente). A facut poze la masina (??) si mi-a spus ca nu poate face reconstatarea pentru ca nu am facut programare, trebuie stabilit la service acest lucru, el nu e mecanic. M-a indrumat la o reprezentanta, sustinand ca e depasit de situatie.

Ajung acasa, ii transmit aceste lucruri inspectorului FGA, la care primesc urmatorul mail:
Buna ziua,
Inspectorul care s-a uitat la reperele pe care le solicitati a transmis ca avaria reclamata de Dvs. nu provine din acest eveniment.
In concluzie aceste repere nu se accepta la inlocuit.
O zi placuta.


Eu i-am raspuns:
Va rog sa imi trimiteti raspunsul inspectoruluiȘ copy/paste.
Multumesc


El:
Buna ziua,
Mai mult decat am facut nu am cum sa fac.
O zi placuta.

Celalalt inspector nu e de gasit, nu raspunde la mailuri.

Va rog sa-mi spuneti ce se poate face impotriva acestui infractor? Plangere penala pentru abuz in serviciu? Plangere la directorul FGA?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Mari MĂCEȘ , utilizator 21:38, 15 Aprilie 2023
Constatarea suplimentara (reconstatarea) trebuie facuta inaintea repararii (in cazul dvs. a inlocuirii) pieselor avariate. In cazul prezentarii unor piese defecte demontate de pe autovehicul poate crea suspiciuni privind provenienta respectivelor piese. Inspectorul a procedat corect.
Legislatia in vigoare prevede ca in cazul in care in timpul reparatiei autovehiculului apar piese avariate care nu s-au putut constata initial se anunta asiguratorul si se face o constatare suplimentara un proces verbal sau o nota de constatare suplimentara.
ing. Ioan Ciobanu
FGA a fost instiintata inainte sa iau masina din service, a fost chemat un inspector in service, insa acesta a refuzat (am descris mai sus). Cererea a fost facuta pe mail (asa s-a cerut) cu piesele montate pe masina, fotografii trimise etc. Inspectorul a refuzat (tot pe mail). Eu am luat masina din service (era absurd sa raman cu ea jumatate de an) si am cerut reconstatari.


EDIT

Aici este mailul trimis de service (cand masina inca era in reparatii)

Buna ziua,
In urma deschiderii dosarului de dauna _________ la societatea Carpatica Asig pentru auto Audi A4 _________ aflat la noi in service am procedat la repararea acestuia in baza constatarii asiguratorului.
Suplimentar fata de cele consemnate initial am mai constatat urmatoarele:
1. difuzor medii-joase usa dreapta fata si spate defecte, nu mai functioneaza in parametri, membrana este intepata, sunetul este distorsionat, necesita inlocuire 2 bucati;
2. broasca inchidere usa dreapta fata si spate, nu mai functioneaza nici partea electrica de actionare si nici partea mecanica, se poate observa ca au fost fortate in momentul impactului, necesita inlocuire 2 bucati;

In sprijinul celor solicitate am atasat foto justificative.
Asteptam un raspuns de la dvs. pentru a finalize reparatia.
Va multumim !


Acesta este raspunsul initial, fara ca inspectorul sa se ridice de pe scaun:
Buna ziua,

Conform pozelor trimise si conform dinamicii accidentului rezulta urmatoarele:
1. Boxa usa dr fata si spate – nicuna din boxe nu prezinta urme de avarii ca urmare a evenimentului.
Orice alta avarie care nu provine din acest eveniment nu poate fi despagubita pe RCA.

2. Broasca inchidere usa dr. fata si spate – la demontarea broastelor de pe masina nu se pot observa avarii suferite de cele 2 incuietori.
In concluzie nu se pot accepta la inlocuit fara a suferii avarii.
O zi placuta.



Ultima modificare: Joi, 13 Octombrie 2016
Offset, utilizator
Nimeni?
Varianta amiabilă [ link extern ] /
Cealaltă - în justiție, în ultimă instanță.

Succes!
In instanta! [EDITAT] din societatile de asigurari nu inteleg ca un soc poate provoca daune!!! Am multe astfel de exemple, pe la toate societatile de asigurari: daune provenite din accident, socul provoaca daune electrice, electronice, etc. Ex tau cu yalele, am un exemplu cu display-ul de bord la care s-a ars un LED dupa ce a avut un soc la trecerea printr-o groapa, un far de BMW la care a cazut bila care tine linia orizontului la un far xenon - masina lovise un caine si bara de plastic a flambat exact sub far, senzorii din tetiere la lovirea din spatela un alt BMW, multe si la diverse societati de asigurare. Lichidatorii de daune considera, sprijiniti de angajatorii lor, societatile de asigurari, ca daca nu exista urme de lovire acel element nu se putea strica. Ce este mai grav decat la dvs este ca eu am aceste exemple pe casco, unde exista poze, se vede ca ele functionau la momentul preluarii in asigurare! Deci: in instanta. Partea proasta este ca FGA nu este societate de asigurari si are alt statut decat acestea. Nu puteti cere bani ptr perioada cat ati stat cu masina pe dreapta. Dar puteti da inspectorul FGA in judecata pe penal ptr abuz in serviciu. El nu a facut vreo simulare sa ia aceasta decizie, ca nu este din accident si practic raspunsul lui este abuz in serviciu. Nu trebuie sa demonstrati dvs ca yalele s-au stricat din accident ci ca el a dat un raspuns fara a avea un suport tehnic al acelui raspuns la data cand l-a dat.
Ultima modificare: Duminică, 16 Octombrie 2016
Ioan Ciobanu, Expert judiciar

Alte discuții în legătură

Dauna rca d.flory d.flory Buna ziua,am rugamintea sa ma ajutati in urmatoarea speta-masina mea a fost implicata(parcata fiind)intr-un accident minor cu daune materiale,mai concret un ... (vezi toată discuția)
Problema dosar dauna fondul de garantare arsene21 arsene21 Salut, Am urmatoarea problema. In urma unui accident, masina mi-a fost avariata atat fata cat si spate iar cel vinovat avea asigurare la Astra. Am luat ... (vezi toată discuția)
Somatie de plata service auto lucian2011 lucian2011 Buna ziua,in data de 28.06.2011 unul din autovehiculele societatii a fost implicat intr-un accident auto.Am mers la firma de asigurari,am deschis dosarul de ... (vezi toată discuția)