Va rog frumos sa ma scuzati pentru ca vin nou in aceasta comunitate si cer direct ajutorul fara sa fi oferit nimic in schimb. Ma tem ca nu pot fi de folos comunitatii pe probleme juridice, dar in viata de zi cu zi, eu sunt student/programator web si poate ma pot revansa prin cunostintele mele.
Va scriu pentru ca am nevoie de putina indrumare dpdv juridic pentru bunicul meu. Acesta a fost implicat in urma cu mai bine de un an intr-o batalie, a fost atacat pe camp, batut, muscat de caini. In urma incidentului a fost spitalizat cateva saptamani pentru recuperare, in prima zi a fost resuscitat de cateva ori pentru ca pierduse foarte mult sange pana sa ajunga inapoi in sat.
Pe baza dosarului medico-legal intocmit in urma acelui eveniment, bunicul meu a dat in judecata persoana atacatoare. Aparent, si persoana atacatoare l-a dat in judecata pe bunicul meu pentru ca ieri a fost instiintat ca are dosar penal. Speram ca totul se va rezolva de la sine intrucat toate dovezile sustin procesaul bunicului.
Problema este urmatoarea: bunicul detine o pusca de vanatoare foarte veche. Nu cred ca mai functioneaza, este mostenire de familie de cateva generatii, iar valoarea ei nu este doar una fizica, cat una sentimentala. Bunicul detine permis de port-arma si permis de vanatoare (ambele ii sunt necesare pentru a pastra pusca), dar a fost instiintat ca trebuie sa o predea in termen de 10 zile intrucat nu mai are dreptul sa detina arma datorita dosarului penal mentionat mai sus.
Stie cineva sa imi spuna ce se va intampla cu arma?
- Va fi confiscata? Pusa la licitatie? Dupa finalizarea procesului, bunicul meu va mai putea intra in posesia acesteia?
- Va fi depozitata undeva, in vreun depozit de munitie, dar va ramane propietatea bunicului?
De asemenea, este legal ca in aceste 10 zile bunicul sa vanda arma unei persoane care are cele 2 permise necesare pentru a o detine?