Pentru a dezmembra un imobil toate loturile rezultate trebuie să aibă cale de acces.
Acest lucru ar trebui să reiasă din Planul de Amplasament şi Delimitare avizat de BCPI în momentul dezmembrării.
În momentul cumpărării trebuia să ceri vânzătorului să te pună în posesie, iar în urma PV întocmit de un cadastrist încheiai ctr. de v-c. Cum ai făcut corelarea dintre extrasul Cf şi terenul propriu-zis?
În cazul în care nu există o cale de acces trebuie să ţi se ofere un drept de servitute de trecere, pe care îl soliciţi proprietarului imobilului afectat de viitoarea servitute, dacă nu în instanţă.
Poate nu m-am expirmat destul de clar, proprietarul a parcelat anul trecut gradina si a trecut parcelele pe el, are toate actele in regula plan de amplasament plan de urbanism aprobat etc.
Eu am vazut aceste acte si pe baza lor am cumparat o parcela si anume ultima inca cineva a mai cumparat o parcela cea din fata mea si toti suntem cu CF in momentul de fata.
La primarie s-a recunoscut ca au gresit cand au dat dreptul de parcelare si acuma o dau din stanga in dreapta, dar nu vor sa elibereze certificat de urbanism pentru mine.
Ideea este ca exista acolo drum de access faptic dar nu juridic drumul respectiv este pe o portiune de pamant ce este excedent de teren, dar nu figureaza drum pe el.
Ce sa fac mai departe?
Înţeleg că faptic există o cale de acces la lotul tău, dar din planuri nu reiese acest lucru.
Lotul mare, care a fost împărţit în 3 noi loturi avea o cale de acces?
Pot fi 2 variante:
1.Dacă nu, atunci trebuie să soliciţi în scris primăriei să rectifice planul parcelar al întregii Tarlale, rectificare din care să rezulte o cale de acces la imobilul respectiv. Acel drum ce trebuie adăugat în tarlaua respectivă va diminua, în procente, suprafaţa tuturor parcelelor din tarla. Pt. rectificarea parcelelor deja intabulate va fi nevoie de acceptul proprietarilor (vor pierde o mică parte din suprafaţă).
2.Dacă da, atunci unul/două din noile loturi, rezultate în urma dezmembrării au cale de acces (vb de acte, planuri), drum ce fusese prevăzut iniţial pt lotul mare; al tău rămânând fără acces la drum. Nu ştiu modul de amplasare a celor 3 loturi faţă de drum.
Va trebui să soliciţi ori o servitute de trecere pt a ajunge la terenul tău, ori rectificare în cartea funciară, în sensul că să se reconfigureze întrega dezmembrare în baza unui nou CU (întocmit corect) a.î. cele 3 loturi să aibă acces la drum. Aici intervine iar acceptul celorlalţi proprietari.
Lor tb să le explici că în cazul unui refuz, atunci instanţa va da conform legii drept de servitute şi că vei trece non stop prin curtea lor.
Sper că am înţeles pb ta şi am fost explicit.
Multumesc pentru raspuns!
Lotul mare are cale de access din strada.
Pe planuri apare in fata terenului drum de pamant ... drum care este in afara parcelelor vandute ce apartine de primarie.
Locul in care este drumul de pamant nu exista proprietar este excedent de teren rezultat in urma retrocedarilor din 90. Cu latime de cam 5m si lungime de 100.
Conform legii apartine primariei si pe acel teren(excedent) este si canalizare dar juridic nu figureaza ca si strada sau cale de access primaria nu avea voie sa semneze actele de dezlipire avand in vedere ca acolo nu este drum de acces juridic dar au gresit acuma intrebarea este cum pot sa ii fortez sa preaia acel excedent de teren ca si drum public?
În planul parcelar, întocmit pentru toată tarlaua, trebuie să fie evidenţiat acel drum de exploatare (DE nr...). Acel plan a fost însuşit de consiliul local şi avizat de OCPI. Chiar dacă acelui DE nu i-a fost atribuit un nr. cad. nu înseamnă că din pdv juridic nu există. Scopul şi obiectul cãrţii funciare este de a descrie imobilele şi a arăta drepturile reale ce au ca obiect aceste bunuri nu de a atribui drepturi de proprietate sau dezmembrăminte ale acestora. Consiliul local este proprietar al "terenului excedent" conform unui HG (probabil); există un titlu prin care acel teren a fost alocat domeniului public al primăriei respective. O dată ce există planuri în care este evidenţiat acel drum ei îl recunosc ca atare. Acel drum a fost creat intenţionat în planul parcelar, tocmai pentru a creea acces la fiecare parcelă - nu poate fi un excedent (nu au voie să existe spaţii goale, fiecărei parcele i se conferă o categorie de folosinţă, iar suprafaţa ocupată de DE face parte din suprafaţa întregii tarlale). Acel drum de exploatare este un drum public.
Înţeleg că te afli în situaţia a 2-a şi da ai dreptate CU a fost dat greşit.
Pt o lămurire în detaliu, solicită audienţă la OCPI inginerului şef. Toate explicaţiile solicită-le şi în scris.