avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 337 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida dublă şi ... Completare D112
Discuție deschisă în Contabilitate - partida dublă şi obligaţii fiscale declarative pentru societăţile comerciale

Completare D112

Un salariat are intr-o luna doua contracte, a incetat un CIM si a incheiat altul dupa o zi. Cum se raporteaza aceasta situatie in D112? Aplicatia nu permite ca un salarit sa aiba 2 contracte in aceeasi luna.
Multumesc mult pentru raspuns !
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 15:43, 4 Martie 2014
Din Ordinul 1977/2013 - completare D112

SECŢIUNEA A
Se înscriu datele pentru asiguraţii care realizează în luna de raportare numai venituri din salarii şi asimilate salariilor şi care au avut un singur raport de muncă cu angajatorul respectiv, nu au lucrat în condiţii deosebite/speciale şi nu au beneficiat de indemnizaţii de concedii medicale sau de scutiri potrivit prevederilor legale.

SECŢIUNEA B
Se completează numai dacă salariatul nu se încadrează la secţiunea A (a avut mai multe contracte de muncă la acelaşi angajator sau a avut concedii medicale ori a lucrat în condiţii diferite de muncă sau a beneficiat de indemnizaţii ori de motive de scutire).

B.1. Contract/Contracte de muncă sau/şi şomaj tehnic beneficiar de scutire
În situaţia în care asiguratul are mai multe contracte de muncă încheiate cu angajatorul respectiv sau persoana fizică se încadrează în mai multe tipuri de asigurat, se va completa câte o înregistrare pentru fiecare contract încheiat de asigurat cu angajatorul respectiv sau pentru fiecare tip de asigurat, cu date referitoare la:
- Rândul 1 "Tip asigurat din punct de vedere al contractului de muncă" - se completează cu tipul de asigurat, conform anexei nr. 5 Nomenclatorul «Tip asigurat»" la ordin.
Pentru asiguraţii în sistemul asigurărilor pentru şomaj se va selecta din anexa nr. 5 "Nomenclatorul «Tip asigurat»" la ordin:
"1 - Salariat" sau "3 - Alte categorii de persoane care realizează venituri asimilate salariilor - care nu au contract individual de muncă sau raport de serviciu nu este salariat"
- Rândul 2 "Pensionar" - se completează cu "1" în cazul asiguraţilor care au şi statutul de pensionar şi "0 " pentru celelalte situaţii. În cazul în care se completează rândul 2 "Pensionar" cu cifra "1" se completează obligatoriu şi rândul 1 "Tip asigurat din punct de vedere al contractului de muncă".
- Rândul 3 "Tip contract muncă din punct de vedere al timpului de lucru" - se completează cu N (norma întreagă 6, 7, 8 ore sau Pn (parţial P1, P2,..., P7), unde n reprezintă numărul de ore zilnice de contract parţial.
- Rândul 4 "Ore normă zilnică contract" - se completează cu programul normal de lucru specific locului de muncă al asiguratului, exprimat în ore. Prin program normal de lucru se înţelege programul prevăzut la art. 112 alin. (1) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau programul normal de lucru sub 8 ore stabilit cu respectarea prevederilor Legii nr. 31/1991 sau ale art. 112 alin. (2) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Norma zilnică poate să fie de 8, 7 sau 6 ore.
- Rândul 5 "Ore lucrate efectiv în lună" - se completează cu numărul de ore efectiv lucrate în lună. Pentru persoana care are raporturile de muncă sau de serviciu suspendate pentru incapacitate temporară de muncă, perioada suportată de angajator potrivit legii se consideră perioadă lucrată (orele din programul de lucru în care raporturile de muncă sau de serviciu sunt suspendate pentru incapacitate temporară de muncă şi plata indemnizaţiei se suportă de angajator potrivit legii şi sunt considerate ore efectiv lucrate).
- Rândul 6 "Ore suspendate lună" - se completează cu numărul de ore din programul de lucru în care raporturile de muncă sau de serviciu sunt suspendate, conform legii, cu excepţia suspendării pentru incapacitate temporară de muncă, suportată de angajator potrivit legii (orele din programul de lucru în care raporturile de muncă sau de serviciu sunt suspendate pentru incapacitate temporară de muncă şi plata indemnizaţiei se suportă de angajator potrivit legii şi sunt considerate ore efectiv lucrate).
- Rândul 7 "Din care ore şomaj tehnic în lună, beneficiare de scutire" - se completează cu numărul de ore din programul de lucru în care raporturile de muncă sunt suspendate în temeiul art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi pentru care salariaţii şi angajatorul acestora sunt scutiţi de plata contribuţiilor la bugetul asigurărilor pentru şomaj în condiţiile legii. Se completează numai în situaţia în care salariaţii şi angajatorul sunt scutiţi de plata contribuţiilor la bugetul asigurărilor pentru şomaj în temeiul prevederilor legale în vigoare şi se completează rândul 1 "Motiv scutire" din secţiunea B pct. B.1.1 "Scutiri la plată"; în caz contrar se completează cu zero.
- Rândul 8 "Total zile lucrate" - se completează cu numărul total de zile lucrate şi nu poate fi mai mare decât numărul de zile lucrătoare din lună, stabilit conform Legii nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- Rândul 9 "Zile şomaj tehnic beneficiare de scutire" - se completează cu numărul de zile lucrătoare în care raporturile de muncă sunt suspendate în temeiul art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi pentru care salariaţii şi angajatorul acestora sunt scutiţi de plata contribuţiilor sociale potrivit legii. Se completează numai în situaţia în care salariaţii şi angajatorul sunt scutiţi de plata contribuţiilor la bugetul asigurărilor pentru şomaj în temeiul prevederilor legale în vigoare şi se completează rândul 7 "Din care ore şomaj tehnic în lună, beneficiare de scutire" şi rândul 1 "Motiv scutire" din secţiunea B pct. B.1.1 "Scutiri la plată"; în caz contrar se completează cu zero.
- Rândul 10 "Baza de calcul la contribuţia individuală ªOMAJ" - se completează cu suma reprezentând totalul veniturilor care constituie baza lunară de calcul a contribuţiei individuale la bugetul asigurărilor pentru şomaj, potrivit prevederilor legale în vigoare.
- Rândul 11 "Baza de calcul pentru contribuţia la fondul de garantare" - se completează cu suma reprezentând baza de calcul pentru contribuţia la Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale, în situaţia în care pentru asiguratul respectiv angajatorul are obligaţia de a plăti contribuţia la Fondul de garantare, şi "0", în situaţia în care pentru asiguratul respectiv angajatorul nu are obligaţia acestei plăţi.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Declaratia unica kinga79 kinga79 Am completat declaratia, si nu-mi apare cass angajator la nici o sectiune.Trebuie sa introduc manual? restul imi apare .cas - sec c1; somaj - sec c6; impozit ... (vezi toată discuția)
Calcul cass angajati pentru un angajat cu 2 cim busubianca busubianca Buna ziua, Va rog sa-mi spuneti cum se calculeaza contributia angajatului la asigurarile sociale 10,5% in cazul in care avem un angajat cu 2 contracte de ... (vezi toată discuția)
Declaratia 112 - sectiunea a, b sau c IulianRD IulianRD Buna ziua. Va rog sa-mi spuneti cum incadrati dpdv al sectiunilor A, B si C ale declaratiei 112 urmatoarele cazuri: 1 - salariat cu CIM conditii deosebite + ... (vezi toată discuția)