Buna ziua, dupa numeroasele probleme pe care le-am intampinat, am hotarat sa infiintam o asociatie de proprietari la nivel de scara, prin desprindere. Am intocmit tabelul convocator cu semnaturile a cel putin 20% dintre locatari, am afisat la loc vizibil cu 10 zile inainte de Adunarea Generala a locatarilor. Am intrunit cvorumul de la prima intalnire, s-a votat in unanimitate desprinderea si s-a dat in lucru comitetului de initiativa pregatirea documentatiei si obtinerea avizelor. As dori sa aflu daca a 2-a Adunare Generala trebuie convocata tot cu 10 zile inainte de intalnirea propriu-zisa, intrucat noi deja am finalizat dosarul. Multumesc frumos
Daca prima adunare generala a fost convocata cu respectarea cvorumului ,ocazie cu care participantii au hotarat masurile de infiintare asociatie si comitetul executiv a fost mandatat sa desfasoare etapele legal prevazute,nu mai este necesara convocarea altei adunari
Ba da, este necasara convocarea adunarii generale pentru a vota acordul de asociere, statutul... pentru ca asa cum se spune in primul mesaj, la prima adunare doar s-a luat hotararea de a se constitui asociatia, s-a ales un comitet de initiatiava care sa intocmeasca statutul dar acesta nu era atunci intocmit pentru a fi si votat.
Da, convocati adunarea generala asa cum ati procedat si la prima, cu 10 zile inainte prin anunt dar fara semnatura a 20%... ci acei oameni pe care i-ati ales in comitet sa afiseze si sa mobilizeze proprietarii in asa fel ca la adunare sa fie prezenti peste 50%.
Multumesc mult. Din pacate am intampinat o problema, poate reusiti sa ma lamuriti cat de adevarat este ce spun cei de la Compania de Apa. Nu doresc sa imi dea avizul pana nu le duc adeverinta de la asociatia-mama cum ca suntem la zi cu platile. Am 3 restantiei. Nu accepta nici angajament de plata....
Discutati cu cei de la vechea asociatie, intocmiti o intelegere cu ei prin care sa foloseasca alte fonduri pentru acoperirea debitelor celor 3 restantieri, de exemplu din fondul de rulment sau alte fonduri acumulate la asociatia veche care ar reveni noii asociatii.
Ori sa incheiati un protocol in care sa se consemneze clar datoriile dumneavoastra, sa le recunoasteti prin semnarea acelui protocol si sa va angajati ca achitati la data de...
Inteleg, insa Compania de Apa considera ca trebuie sa isi dea acordul prin acel aviz cu privire la infiintare. Am incerca sa le explic ca asociatia se infiinteaza cu acordul a 50% +1 din proprietarii viitoarei asociatiei. Furnizorii nu au nicio cadere in aceasta materie. Plus ca din ce inteleg eu din art 5 alin 3 HG 1588/2007 - ''se solicită avizul furnizorilor de servicii implicaţi cu privire la posibilităţile tehnice de furnizare independentă a utilităţilor pe tronsoane sau pe scări, precum şi pentru realizarea branşamentelor.'' - ei trebuie sa dea o dovada doar cu privire la faptul ca avem contor la nivel de scara, fiind deci posibila facturarea separata. E injust sa ne stranga cu usa sa platim acum, in conditiile in care mie mi se pare mult mai logic sa tragem linie cand semnam protocolul de desprindere. Dovada de acum a platii restantelor oricum nu va mai fi de actualitate peste 1 luna, cand ne vom infiinta efectiv. Situatia reala si actuala va fi oglindita de protocolul de desprindere. Am observat ca la incheierea noilor contracte se cere si acest protocol, furnizorii avand chiar posibilitatea de a refuza incheierea contractului. Ceea ce fac ei acum il vedem ca pe un abuz. E normal sa se puna in calea infiintarii asociatiei?