Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua, dupa numeroasele probleme pe care le-am intampinat, am hotarat sa infiintam o asociatie de proprietari la nivel de scara, prin desprindere. Am intocmit tabelul convocator cu semnaturile a cel putin 20% dintre locatari, am afisat la loc vizibil cu 10 zile inainte de Adunarea Generala a locatarilor. Am intrunit cvorumul de la prima intalnire, s-a votat in unanimitate desprinderea si s-a dat in lucru comitetului de initiativa pregatirea documentatiei si obtinerea avizelor. As dori sa aflu daca a 2-a Adunare Generala trebuie convocata tot cu 10 zile inainte de intalnirea propriu-zisa, intrucat noi deja am finalizat dosarul. Multumesc frumos
Ati procedat foarte corect pana acum si ati si inteles bine procedura,
Furnizorului de apa-canal trebuie sa-i aratati prev. Legii 230/2007. Ca ei trebuie sa incheie un contract de furnizare, este o alta chestiune, pe care dvs. inteleg ca vreti sa o depasiti.
Faceti toate ”socotelile”, de obicei dupa afisarea ultimei liste de plata, intocmiti acel protocol cu asociatia din care v-ati desprins. Cei doi presedinti merg impreuna la furnizor pentru clarificarea soldurilor si intocmirea contractului cu noua asociatie. Au si ei ceva dreptate, dar acum sigur fac un abuz. Incercati sa vorbiti cu directorul.
Succes!
Va multumesc mult pentru incurajari. Erau exact imboldul de care aveam nevoie pentru a-mi expune punctul de vedere in cadrul unei audiente. Intuiesc ca incearca astfel de piedici din pricina pierderilor masive pe care la nivel de condominiu ni le pot baga mai usor pe gat. O asociatie la nivel de scara tine sub control astfel de pierderi ceea ce nu le convine deloc.
Off Topic: Iti dai seama ca lucrurile nu merg bine in tara asta cand, fara sa iti dai seama, te trezesti cautand pe internet informatii despre apartenenta politica a directorului...
Sigur ca daca altfel nu se mai poate oamenii se mai despart si asociatiile la fel.
Dar sa aveti in vedere ca o asociatie pe o singura scara va avea in permanenta cheltuieli de administrare pe unitatea de masura mai mari decat o asociatie oe mai multe scari. Sunt multe avantaje intr-o asociatie mare si multe dezavantaje intr-o asociatie mica.
O asociatie cu 5 scari are un presedinte, un comitet, o comisie de cenzori, un casier, un instalator... Dar 5 asociatii cate una pe fiecare scara vor avea 5 presedinti cu 5 comitete, 5 comisii de cenzori, 5 casieri, 5 instalatori...
O asociatie cu 5 scari poate stabili un program de casierie de 5 zile pe saptamana cate 2 ore/zi iar o asociatie mica doar o zi pe saptamana cate 2 ore.
In cazul unei avarii ori a necesiatii efectuarii unei reparatii costisitoare neprevazute, o asociatie mare are fonduri mari si poate face fata usor acelei cheltuieli, pe cand o asociatie cu o singura scara daca are o avarie costisitoare nu va avea fonduri suficiente sa repare.
Eu pana acum am avut parte doar de dezavantaje ca membru intr-o asociatie mare: haos la Adunari Generale, lipsa de transparenta in activatea conducerii, presedinte care confunda mandatul dat pentru reprezentare cu sefia comunista etc. Suntem siguri ca vom reduce costurile, vom limita pierderilor, vom gestiona totul cu mai mare usurinta. Presedintele, cenzorul si membrii comitetului nu vor fi remunerati. Vor avea contract de mandat cu titlu gratuit. Doar administratorul va avea CIM si va intruni inca doua calitati: casier + contabil. Traim in comun si ne consideram aproape ca o familie. Speram ca incapatanarile birocratice sa nu ne zadarniceasca planurile...