Salut tutror,
Pentru o firma recent infiintata, am depus dosarul de inregistrare in scopuri de TVA si se asteapta vizita la sediu de la Fisc. As dori ca pana la primirea deciziei sa stiu daca se pot face achizitii de mijloace fixe si obiecte de inventar, in ideea in care se deduce TVA-ul dupa inregistrare.
Stiam ca deducerea este posibila doar dupa ce primesti decizia, insa am gasit pe site la ANAF OG 16/2013 din care inteleg ca imi pot deduce cea mai mare parte a TVA cheltuit, la primul decont depus dupa inregistrare. Discutand problema cu cateva firme de contabilitate, am primit sfaturi contrare, ba ca nu e nici o problema sa recuperez aceasta taxa in cea mai mare parte, ba ca pot face doar cateva tipuri de cheltuieli deductibile , si ca cel mai bine e sa cumpar dupa primirea deciziei.
Inainte de a lua o decizia finala, as dori sa clarific acest aspect si va solicit ajutorul in acest sens. #-o
Da, se pare ca OG 16 se aplica doar la cei carora li se suspenda activitatea, si care au fost in prealabil inregistrati, nu la cei in curs de inregistrare. Deci nu poti deduce ce ai cheltuilit dupa inregistrare.
Multumesc pentru raspuns.