Buna ziua.
Am o intrebare: daca-i pun la dispozitie, unei cunostinte, locuinta mea, pentru a fi declarata sediu social pentru o firma noua, fara a ma implica in alt fel, ce obligatii imi revin, pot avea complicatii? Multumesc pentru orice opinie.
Va sfatuiesc, in primul rand, ca la intocmirea actului pentru sediul social (orice va fi, contract de comodat sau de inchiriere), sa treceti la adresa imobilului, inclusiv numarul camerei, pentru ca pe viitor, daca veti mai dori sa stabiliti sedii sociale la aceeasi adresa, sa o puteti face fara sa intampinati probleme.
Ceva complicatii ar putea aparea in momentul in care sediul social expira sau nu mai doriti sa apara ca figurand la dvs. acasa, in acest caz societatea respectiva va trebui sa solicite radierea sediului de la adresa, printr-o cerere adresata Registrului Comertului, procedura simpla. Daca nu va proceda astfel, va trebui sa solicitati dvs. radierea sediului, ceea ce e ceva mai complicat si ati pierde timp. Depinde pana la urma cum va intelegeti cu persoana respectiva.
Inca un sfat: prin contractul de comodat sau inchiriere pe care il veti semna cu societatea chiriasa, nu acordati dreptul de subinchiriere, intrucat va puteti trezi ca in spatiul proprietatea Dvs. sa isi stabileasca sediul muuult mai multe societati comerciale.