Buna seara!Firmea mea trebuie sa faca un contract de inchiriere cu o persoana fizica pentru deschiderea unui punct de lucru.In mare,am facut un contract simplu inspirata din modele de alte contracte de acest gen.Exista ceva cerinte speciale din punct de vedere al fiscului?Cum pot eu sa platesc utilitatile si sa platesc chiria acestei pers.fizice?(ca sa fie totul corect).Este necesar procesul verbal de predare-primire al spatiului(mentionez ca este o pers. cumsecade cu care m-am inteles.)
In contract stipulati ca plata utilitatilor cade in sarcina dvs,astfel va veti putea deduce cheltuiala cu utilitatile.Plata o veti face in baza contractului incheiat.
Utilitatile pot fi stabilite in sarcina firmei dvs., proportional cu cota de spatiu inchiriata sau integral (daca ati inchiriat intreg imobilul).
Semnati clauza in acest sens in contract !
Apoi incheiati, in baza acestui contract conventii cu furnizorii de utilitati, pentru a va trimite facturile pe numele firmei dvs. In acest fel veti primi facturi si achita, cheltuielile putand fi deduse din contabilitate, pe baza chitantelor ce vi se vor elibera pe firma.
Si procesul-verbal de predare a spatiului este bine sa se faca.
Vis-a-vis de fisc, este obligatia proprietarului sa inregistreze acest contract la Administratia Financiara de judet/sector a imobilului - punct de lucru, in vederea impozitarii.