Poate s-a mai discutat dat intre timp s-au mai schimbat reglementarile. Unii sunt speriati de ITM ca nu au voie sa incheie conventii sau contracte civile, de mandat, etc. In declaratiile ce se depun la finante este clar rubrica separata pentru venituri din alte surse , sau alte venituri de natura salariala. Conventii sau contracte sunt prevazute si in Codul civil si in Codul fiscal si in alte legi asa cum este lege 230/2007 a asociatiilor de proprietari.
Cred ca at fi util un articol cu toate acestea. Cine si in ce conditii poate incheia aceste contracte, ce obligatii declarative sau ce taxe si impozite se platesc , etc.
Subiectul este intr-adevar de actualitate. Totusi in prezent conventiile civile nu se mai inregistreaza la ITM, deci nu trebuie cautat acolo vreun raspuns in acest sens :)
Exact asa am raspuns cuiva care sustinea ca "ITM-ul nu permite conventii civile". I-am spus ca nu are ce cauta la ITM, sa incheie conventia in 2 exemplare, unul pentru asociatie si unul pentru persoana fizica. Se inregistreaza la asociatie si se platesc taxe si impozite in functie de statutul persoanei (daca are un loc stabil de munca, daca este pensionar, etc).
Poate totusi ar vrea cineva de pe forum sa prezinte toate cazurile posibile intr-un articol.
Daca dv. considerati ca e de folos sa incepem aici sau in alt forum sa lamurim acest subiect care presupune multe intrebari si multe variante de raspuns conform legislatiei actuale.
Noi avem conventii incheiate de mai multi ani si depunem declatatii doar la finante si platim doar 16% impozit retinut la sursa.
Contractele sau Conventiile civile, asa cum le denumeste legiuitorul prin insasi titlul, apartin dreptului civil. Nu au nici o legatura cu dreptul muncii, mai ales cu ITM-ul.
Administratorii de societati comerciale pot incheia conventii civile, cu prestatorul de servicii inca din 18 septembrie 2006,dar numai in baza codului civil si numai pentru activitati care sunt unicate, intamplatoare, la comanda etc. la care in general timpul de munca nu poate fi masurat corect, si nici conditiile normale de munca nu pot fi bine stabilite. Astfel de activitati nu pot fi reglementate de dreptul muncii unde activitatea se desfasoara dupa un program de lucru exprimat in ore, norma de lucru, etc.
In concluzie: administratorii pot incheia conventii civile (ex. obiect conventie civila: sa taie gardul viu si sa curete spatiul verde din incinta sediului, sa picteze un perete al ----, sa repare si sa curete scarile din lemn...... , sa construiasca o masina " de cules fragi " etc) iar regimul financiar- contabil al venitului , este impozitarea acestuia cu 16% dupa deducerea cheltuialilor in propotrie de 25% din venit. Aici discutati cel mai bine cu un contabil.