avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1999 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Demisie gestionar
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Demisie gestionar

Buna ziua, am o nelamurire , sunt angajata pe postul de gestinar depozit (gestiune comuna formata din 5 gestionari), mi-am despus cererea de demisie cu preaviz de 20 de zile lucratoare , in cazul in care conducerea decide sa nu se faca inventar la expirarea preavizului , ce documente ar trebui sa primesc la data incetarii contractului ca ulterior sa nu aiba nici un fel de pretentie materiala asupra mea?

Va multumesc anticipat!!!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:46, 17 Martie 2014
La incetarea c.i.m. va trebui sa primit:
- decizia de incetare a c.i.m.
- adeverinta de vechime in munca
- adeverinta de somaj.

Referitor la pretentiile ulterioare este greu de precizat , daca nu se face inventarul in perioada de preaviz. Angajarea raspunderii patrimoniale se poate face si ulterior incetarii c.i.m.

Art. 258 C.mun.
(1) În cazul în care contractul individual de muncă încetează înainte ca salariatul să îl fi despăgubit pe angajator şi cel în cauză se încadrează la un alt angajator ori devine funcţionar public, reţinerile din salariu se fac de către noul angajator sau noua instituţie ori autoritate publică, după caz, pe baza titlului executoriu transmis în acest scop de către angajatorul păgubit.
(2) Dacă persoana în cauză nu s-a încadrat în muncă la un alt angajator, în temeiul unui contract individual de muncă ori ca funcţionar public, acoperirea daunei se va face prin urmărirea bunurilor sale, în condiţiile Codului de procedură civilă.
Multumesc pentru raspuns dar as vrea sa stiu daca exista vreo baza legala prin care sa cer efectuarea inventarului pana la terminarea preavizului?
As vrea sa plec si sa las totul in regula!
Multumesc
OMFP 2861/2009 – Organizarea si efectuarea inventarierii activelor, datoriilor si capitalurilor proprii
art.2 din NORME privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii

(1) În temeiul prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
a) la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
b) ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Tva rodica11 rodica11 am un magazin mixt si nu am modificat preturile doar am introdus cota tva 24 in casa de marcat;este obligatoriu sa fac inventar? (vezi toată discuția)
Inventar in timpul anului andreea_florentina andreea_florentina Buna ziua , Daca doresc sa fac un inventar la produsele din gestiune , documentele care se fac sunt similare cu cele de la invantarul anual? Trebuie sa fac ... (vezi toată discuția)
Gestionar in concediu medical savumarin savumarin Bună ziua si La multi ani de Ziua Muncii. Tocmai pentru că e zi liberă folosesc prilejul să pun și eu o întrebare. Dacă gestionarul nu mai poate ... (vezi toată discuția)