Intrebarea, mea este urmatoarea:
- societate asistent in brokeraj " x srl" , incaseaza pt un contract de asigurare Rca 10 lei (se emite, de ex, chitanta Asirom de 10 lei-suma este fixa, nu se poate interveni asupra documentului soc. de asigurare) -inregistrarea contabila la asistent "x srl" ?
-"x srl", incaseaza de la client doar 9 lei (acordam un discount clientului, din comisionul pe care urmeaza sa-l primim de la broker) -inreg contabila la " x srl"?
-"x srl" depune incasarea catre broker, cf contract de asistent, suma inscrisa pe contract de asigurare, adica 10 lei. (conform regulilor CSA, catre asigurator trebuiesc platite primele de asigurare -integral) -inreg. contabila la " x srl"?
-ulterior, se emite factura pt comision de catre "x srl" , se incaseaza factura de comision de "x srl".
Deci, asistentul in brokeraj respecta in totalitate contractul incheiat cu brokerul de asigurare (vinde polite de asigurare si preda sumele integral catre broker).
Problema, strict la asistent in brokeraj, cum si unde inregistreaza in contabilitatea proprie, discountul de 1 leu, pe care il acorda clientului sau?
Multumim!
Daca va uitati pe profilul meu, vedeti ca si eu sunt asistent in brokeraj la CAMPION, ca P.F.A. Si eu mi-am pus problema ca unii brokeri dau discount si altii nu, dar constatarea mea e ca nu brokerii fac acest lucru ci asistentii in brokeraj. Iar daca e-mag poate, o putem face si noi.
Buna ziua,sunt de acord cu dv ,insa eu nu stiu cum se introduc in contabilitate aceste discount-uri. Nimeni habar nu are si te trejesti cu un control si ce-i spui? De aceea am pus aceasta intrebare,ca poate,din atatia contabili,experti contabili,o cunoaste careva raspunsul la problema mea. Eu caut un contabil care sa stie monagrafia contabila pentru aceasta problema!O sa mai caut....#-o
Buna ziua.
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu monografia contabila pentru incasarea politelor de la clienti si plata acestora la Broker sau societatea de asigurare.
Multumesc
Sunt in aceeasi situatia ca si dvs. Din ce am vazut , cei de la EMAG , folosesc un decont emis din 24broker in care este mentionata valoarea integrala a politei , valoarea reducerii si valoarea finala ( mentionez ca decontul este emis de catre broker ) , am vazut ca AUST Broker de asigurare emite facturi pe acelasi principiu . Eu caut sa vad daca legislatia imi interzice mie , asistent in brokeraj , sa refacturez politele emise .
Daca mai aveti informatii , sunt numai ochi si urechi :)