avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 820 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Profesii liberale - intrebari
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Profesii liberale - intrebari

Buna!
Sunt inginer geodez insa inca nu sunt autorizat - meserie care intra la categoria de profesii liberale. Doresc sa ma angajez la o persoana privata.
1. Care ar fii procedura de angajare?
2. Trebuie sa imi fac intreprindere individuala? Nu as lucra in sediul meu, ci in cel al angajatorului.
3. Cum ar fii mai util, din punct de vedere financiar/juridic?
4. Care ar fii procentele pentru CAS, CASS si sanatate: 31,5%+5,5%+0,5%?

Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.
Cel mai recent răspuns: bogdamn , utilizator 16:31, 26 Martie 2014
Buna ziua,

Va puteti autoriza ca si PFA pe baza documentelor care atesta studiile in domeniu.
Ca si PFA puteti opta pentru impozitarea pe norme de venit, daca activitarea exista in lista normelor de venit, sau in sistem real.
Ca si obligatii fiscale aveti:
- CASS ( sanatatea) 5,5% - la venitul impozabil
- CAS ( daca nu sunteti deja asigurat sub alta forma la CAS, adica pensionar, sau CIM) - 31,3%, la suma stabilita prin declaratia 600 care nu poate fi mai mica decat 35% din salariul mediu brut si nici mai mare decat de 5 ori salariul mediu brut
- impozit pe venit - 16% asupra venitului impozabil
Bun, va multumesc pentru raspuns.

Am sa mai pun cateva intrebari:
1. Daca sunt angajat CIM, are vreo relevanta tipul contractului? (norma intreaga, jumatate de norma, 2 ore/saptamana).
2. Singura conditie pentru suma stabilita la declaratia 600 este sa fie in intervalul mai mare decat 35% din salariul mediu brut si mai mica decat de 5 ori salariul mediu brut?
3. Are vreo legatura declaratia 600 cu impozitarea in sistem real sau sunt doua lucruri separate?
4. Ca si PFA pot face angajari?