Vom deschide si noi in curand un magazin online pentru care nu vom avea stocuri (stoc la furnizor). Am dori in principiu ca procedeul sa fie urmatorul: primim comanda - mergem la furnizor achitam produsul (cu discount desigur) - il livram cumparatorului final prin curier - primim banii ramburs in cont colector.
Problema ar fi ca nu stim daca aceasta procedura este legala noi neavand stoc declarat (avem voie ca marfa sa treaca si pe la noi?). Ne puteti cumva lumina in aceasta problema?
Situatia trebuie privita astfel:
1. Dvs. primiti comanda de produse
2. Dvs. achitati contravaloarea produselor catre furnizor
3. Dvs. livrati produsele catre clientul final
4. Dvs. primiti contravaloarea produselor de la clientul final
Ca urmare, este necesar ca marfa sa fie inregistrata si in contabilitatea societatii Dvs., chiar daca data de intrare coincide cu data de iesire.
Activitatea de achizitionare produse de la furnizor ar putea fi incadrata la intermediere in cazul in care furnizorul factureaza produsele direct catre clientul final, altfel este vorba de o vanzare -cumparare. In aceasta situatie, Dvs. va trebui sa facturati produsele catre clientul final.
Ce se intampla cu produsele care au garantie?
Ce se intampla cu produsele care vor fi refuzate la livrare? Vor ramane pe stocul Dvs.?
Va multumim mult ptr raspunsul dvs. Acesta este fluxul, iar noi vom factura produsele catre clientul final.
Despre garantie si retur am discutat cu furnizorii si au fost de acord, insa banuiesc (in cazul returului) ca nu ar fi nicio problema de ordin legal nici daca ar ramane produse pe stocul nostru.
Intrebarea principala ar fi daca este legal sa functionam in acest mod, adica sa facturam noi produsul catre clientul final si sa-l livram noi prin curier, avand in vedere ca noi nu avem stoc declarat (lucram fara stoc, aprovizionandu-ne din stocul furnizorului ptr fiecare comanda in parte, urmand ca in aceeasi zi sau a doua zi sa facturam produsul si sa-l livram prin curier).
Am mai dori sa stim, de asemenea, daca este necesar sa avem un contract incheiat cu furnizorii.
Procedura de lucru este legala.
Dvs. puteti incheia un contract de vanzare-cumparare cu furnizorul Dvs. in termenii si conditiile pe cre le veti stabili de comun acord. Dar, va puteti desfasura activitatea si in baza unor comenzi inaintate furnizorilor Dvs. Recomand insa existenta contractului.
Pentru activitatea Dvs. propriu-zisa, va trebui sa activati si autorizati codurile CAEN de comert cu amanuntul si comertul prin internet.
Cand va referiti la "stocuri", va referiti la spatiul de depozitare? In acest caz, desfasurarea activitatii Dvs. nu este conditionata de detinerea unui asemenea spatiu.
Daca va referiti la "stocuri" ca si inregistrari contabile, da, acestea trebuie operate.
Da, la spatiul de depozitare m-am referit, sigur ca inregistrarile contabile vor fi operate :)
In cazul in care am avea un retur de la un client si am decide ca produsul sa ramana pe stocul nostru si sa nu-l returnam furnizorului ar fi vreo problema?
Puteti sa ne explicati de ce ati mentionat ca trebuie sa avem si codul CAEN de comert cu amanuntul, cei de la Reg. Comertului ne-au spus ca ne trebuie doar codul 4791 (comert electronic)?
Daca are vreo importanta precizez ca firma va fi de tipul ii si nu srl.
2 nelamuriri
Victorius
Buna seara
Doresc sa infiintez o firma cu activitate principala 4791 (magazin online) si cu cateva activitati secundare. Voi livra produsele comandate pe ... (vezi toată discuția)