avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 648 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum se separa asociatiile de proprietari in fapt?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum se separa asociatiile de proprietari in fapt?

Ne-am separat de asociatia veche, avem personalitate juridica CIF. angajati noi conturi etc. Intrebarea este cu procedam fata de vechea asociatie
1 Se face o inventariere o verificare a documentelor ?
Daca da pe cati ani pe 1 an pe 3 ani
Cum se imparte arhiva documentelor? Avem nevoie de carte imobil
Cum se impart activele si pasivele?
Fiecare proprietar al noii asociatii in mod firesc isi vrea banii recuperati Fond de reparatii Fond de rulment. Administratorul si presedintele vechii asociatii refuza restituirea acestora întrucat sunt restante si penalizari, unele contestate de cei in fapt in instanta. Cine acționeaza in acesta situatie in instanta restantierii? Cine de la cine isi recupereaza banii?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 20:42, 28 Martie 2014
Asociatia de proprietari care detine proprietari rau platnici,are dreptul sa desfasoare demersurile legale pentru recuperare debite
Problemele legate de fondurile celor 2 asociatii de solutioneaza de catre presedintii acestora,prin incheiere de documente justificative

Tocmai asta intrebam Pentru a prelua retantele si penalitatile trbuie sa fim siguri ca au fost aplicate corect asta inseamna veificare sau predarea documentelor pe 4 ani Nu mai bine fiecare isi face treaba lui ? Daca vechea asociate are creante de recuperat de ce nu actioneaza in instanta pentru recuperarea lor ? de ce trebuie ca noi sa ne ocupam de o treaba ce nu au facut-o ei cand trebuia?
dalv a scris:
1 Se face o inventariere o verificare a documentelor ?
Daca da pe cati ani pe 1 an pe 3 ani

Asociatia de proprietari are situatia clara luna de luna, isi face verificarile cu ocazia intocmirii listelor lunare de plata, are lunar situatiile contabile... Asa ca nu are de ce sa faca cineva verificari pe perioade anterioare.
Cum se imparte arhiva documentelor? Avem nevoie de carte imobil

Anumite documente existente in arhiva se pot copia si pentru asociatia noua. Doar cele necesare si nu toate. Cartea de imobil este un carnet ce se ia de la Politie si se completeaza cu datele proprietarilor.
Cum se impart activele si pasivele?

Pe baza de protocol incheiat intre asociatii. Se formeaza o comisie din ambele asociatii (presedinti, cenzori, administratri..) care discuta si cad de comun acord cu fiecare post din balanta, bilant sau situatia soldurilor, dupa caz.


V-ma scris si in celalat topic:
Pentru a putea incheia contracte de prestari de servicii si furnizare de utilitati, furnizorii chema cei doi presedinti sa incheie un protocol de desprindere, insa asa cum am mai spus, in prealabil cele doua comitete ex. + comisiile de cenzori isi fac calculele dupa activul si pasivul asociatiei.
Sigur, Fd de rulment poate fi retras de fiecare proprietar in parte, insa atunci cheltuielile de pe ultima lista de plata trebuie achitate la vechea asociatie, de catre proprietarii noii asociatii. Daca sunt oameni destepti, nu mai trebuie facuta aceasta migaloasa operatiune si totul se rezova "din condei", adica noua asociatie preeia niste debite la unul sau doi furnizori (apa, caldura). Noi asa am procedat si totul a fost super OK.
Daca situatia este mai complicata, lasati specialistii sa-si faca treaba.
Succes!
“ORDINUL nr. 2861/2009 din 9 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii
1) În temeiul prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si in urmatoarele situatii:
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;”,

Domnule Adrian asa ar fi trebuit sa se intample sa fie transparenta tocmai de asta ne-am despartit Intr-un topic vechi cand va intrebam cum sa ne despartim spuneati sa ma las ca necesita timp si bani A fost foarte adevarat Am obtinut personalitatea juridica la aproape un an de atunci si cu bani destui si nervi...
V-am pus un extas din ORDINUL nr. 2861/2009 Intrebarea me este
Nu se aplica si la gestiunile asociatiilor de proprietari asta?
Am citit undeva dar nu mai retin unde ca inclusiv arhiva asociatiei se imparte.

Va mutumesc tuturor celor ce v-ati rupt din timpul dumneavoastra sa-mi raspundeti la toate intrebarile
Respectele mele,

Alte discuții în legătură

Preluare gestiune cu diferenta intre activ si pasiv anagavriloaia anagavriloaia Buna ziua! Am preluat o gestiune la asociatie si facand pasivul si activul, am observat o diferenta mare(activul mai mic decat pasivul).Unde as putea sa ma ... (vezi toată discuția)
Regimul chitantierelor la o asociatie de proprietari mhlsrb mhlsrb -cotorul chitantierelor (ex 2 al chitantelor taiate de casierul angajat al asociatiei de proprietari) trebuie predat asociatiei pentru arhivare ? -cenzorii ... (vezi toată discuția)
Procedura legala de predare-primire a actelor unei asociatii de proprietari doinitze doinitze Din iunie 2010 si pana la 1 octombrie 2011 am fost (sunt???) presedintele unei asociatii de proprietari din Bucuresti, sector 6. In septembrie a.c. am anuntat ... (vezi toată discuția)