avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 946 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Contract de inchiriere spatiu
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Contract de inchiriere spatiu

Buna ziua, am inchiriat un spatiu pentru a deschide un punct de lucru, am incheiat un contract de inchiriere cu proprietarul, am platit chiria in avans pe 3 luni, o garantie, urmeaza sa preiau spatiul la inceputul lunii viitoare. Am platiti chiria mai repede de data predarii spatiului deoarece chiar daca era stipulat in contract ca Locatorul va preda spatiul curat , a invocat tot felul de scuze si eu fiind constransa de timp (imi veneau echipamentele ), am zugravit eu , peretii fiind negrii. Contractul l-am semnat pe o supratafa data de Locator, la masuratori a reiesit o suprafata mult mai mica, totodata in momentul zugravirii am observat ca usile care comunicau cu celelalte incaperi nu se inchid ca lumea si nu sunt etanse. Am echipamentele duse de aseara acolo dar contractul incepe abia luna viitoare avand doar asigurarea verbala ca raspunde de echipamente. Intrebarile mele ar fi urmatoarele:
1-Contractul de inchiriere trebuie sa contina o stampila ca a fost declarat la Finante?
2-Faptul ca m-a mintit cu suprafata o pot remedia in vreun fel?
3-Faptul ca am zugravit eu cand de fapt era treaba lui pot sa mentionez in procesul verbal de predare-primire?
4-Cum sa procedez cu echipamentele care se afla deja in incinta sa am o garantie ca pana la inceperea activitatii nu se va intampla imic cu ele?
5-Repararea usilor (dansul chiar a propus inlocuirea unei usi -bineinteles pe cheltuiala noasra si fara a se reglementa cu deducerea costurilor din chirie)?
6-In incinta are centrala termica despre care a spus ca ne deserveste doar pe noi dar de fapt exista inca doua calorifere (unul in baie si unul in biroul unde stau angajatii lui) -nu o sa pot face pe politistul de fiecare data sa vad daca merg sau nu caloriferele la dansul.
Multumesc
Cel mai recent răspuns: cimpeanr , utilizator 15:44, 30 Martie 2014
Contractul de inchiriere ar trebui declarat la fisc si astfel sa poarte stampila de inregistrare.

Prevederile contractului de inchiriere ar tb modificate, inclusiv pe aspectul suprafetei, a cheltuielilor de amenajare a spatiului, o asigurare privind echipamentele din spatiu, preluarea obligatiilor de aducere a spatiului in stare normala de utilizare cu scaderea din chirie etc.Asa ar tb procedat, dar nu stiu daca mai aveti cu cine negocia.

Tb din start sa discutati problema amenajarii spatiului. Si perioada de inchiriere ar tb sa fie una mai mare daca tot investiti atatia bani in respectivul spatiu.
1. Proprietarul are obligatia inregistrarii contractului de inchiriere la ANAF.
2. Puteti inchieia un act aditional in care sa se mentioneze suprafata reala (aceasta este varianta amiabila. In eventualitatea in care nu sunteti multumit, il puteti actiona in judecata pt. rezilierea contractului sau pt. reducerea chiriei, proportional cu diferenta de suprafata).
3.Da. Ma mult decat atat puteti solicita scaderea cuantumul chiriei cu suma reprezentand cheltuielile cu zugravitul (cu conditia ca in contractul de inchiriere sa nu fie stipulata obligatia chiriasului de a suporta aceste cheltuieli).
4.Incheiati o conventie cu proprietarul.
5.Cereti proprietarul sa repare usile sau le puteti repara dvoastra cu solicitarea scaderii cheltuielor respective din chirie. (Atentie! depinde de clauzele contractul de inchiriere).
6.Incheiati act aditional in care sa mentionati procentual suportarea cheltuielilor cu energia termica.


Ultima modificare: Duminică, 30 Martie 2014
Cornel Vasile, Consilier juridic
Este o persoana foarte dificila, am discutat cu el dar de fiecare data revenea cu cate o idee in favoarea dansului stiind ca suntem constransi de timp cu aducerea echipamentelor. Initial a spus ca ne da vopseaua la insistente , dupa care in momentul in care i-am spus ca doresc sa incheiem acest contract pe perioada nedeterminata (initial fiind incheiat pe 3 luni ), deoarece la Registrul comertulu mi s-a spus ca orice prelungire de contract ma costa 170 roni, dansul a spus ca trebuie sa ii iasa si lui ceva si sa zugravim noi....cu asta cred ca am spus tot, este doar un exemplu......am acolo echipamente scumpe, ma stresez sa nu se intample ceva.
Referitor la contract sa ii solicit un exemplar cu acel numar de inregistrare? Multumesc
Contractul inregistrat la fisc va este necesar si la Reg.Comertului.
Inregistrarea la ANAF intra in obligatiile proprietarului, intrucat plateste impozit la suma incasata. Daca nu il inregistreaza, iar dvoastra ii faceti o sesizare nu va fi bine pt. acesta.
Lipsa inregistrarii la ANAF nu face contractul sa fie nevalabil.
Ca atare, puteti sa ii puneti intrebarea, dar fiind o persoana dificila s-ar putea sa nu aveti un raspuns pozitiv. Tocmai din acest motiv, ar tebui mai multa grija la incheierea contractului.

Alte discuții în legătură

Litigiu asociatie de locatari vs srl Traznet23 Traznet23 Buna seara, Am o problema si nu stiu ce sa mai fac. Sunt reprezentatul unei firme de telecomunicatii \\"de cartier\\" ( furnizam servicii de internet si ... (vezi toată discuția)
Va rog ajutati-ma: inregistrarea facturilor de utilitati daca spatiul este inchiriat ElenaComanescu ElenaComanescu Buna sera, Am si eu rugamintea sa imi spuneti cum se procedeaza cu facturile de utilitati daca noi am inchiriat un spatiu cu contract si facturile de ... (vezi toată discuția)
Sunt obligata sa fac un procesul verbal de predare spatiu eu ca si locatar? Cristina67 Cristina67 Buna. Va rog sa imi dati si mie un sfat. Am un contract de inchiriere spatiu pe persoana juridica. Pentru ca sunt restante la chirie proprietarul (pers ... (vezi toată discuția)