avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 990 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Ajutor de somaj
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Ajutor de somaj

Buna ziua, am o mare problema. Din data de 25 martie sunt in concediu medical fiind internata si operata. Pe data de 31 martie mi-a expirat contractul individual de munca pe perioada determinata. Azi 3.04.m-am dus sa depun dosarul la AJOFM pentru somaj. Eu mai am concediu medical pana pe data de 22.04. De la AJOFM mi s-a spus ca nu-mi poate plati nimeni concediul medical din data de 1.04 pana in 22.04. Este adevarat?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:39, 4 Aprilie 2014
1. - AJOFM trebuie sa va inregistreze si sa va primeasca certificatul medical si sa il plateasca.
- Daca refuza intrebati care este baza legala a refuzului si ne spuneti si noua.

2. Mai exista si varianta sa depuneti certificatul de Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate care il va plati (numai in cazul in care nu va inregistrati la AJOFM).

Sefa AJOFM sustine ca nu poate sa ma inregistreze atata timp cat sunt in concediu medical. De asemenea spune ca ei au nevoie si de un concediu medical initial nu doar de cele care sunt in prelungire. Nu prea argumenteaza pe baza legii ci asa li se pare lor corect si normal.
1. Una e cum li se pare lor si alta cum este legal.

2. Faceti o sesizare la ANOFM, pe e-mail, la: anofm@anofm.ro
Buna ziua, am facut sesizare catre ANOFM nici un raspuns, iar catre ministerul muncii am primit nr. de inregistrare si raspunsul va veni in termenul legal. Termenul legal posibil sa depaseasca termenul de depunere al formularelor. Cu stima.
1. - Daca va inregistrati la Agentia de Somaj in termen de 10 zile calendaristice de la data incetarii contractului individual de munca (CIM) veti primi indemnizatie de somaj de la data incetarii CIM.