Buna ziua,
Am nevoie de ajutor si as aprecia enorm un raspuns avizat.
Sunt in perioada de preaviz si trebuie sa imi fac o fisa de lichidare. In compania la care am lucrat pana acum ( Iasi, multinationala) am participat la un training cu contract aditional. As vrea sa contest legitimitatea acestei clauze, pentru ca suma de returnat este prea mare comparativ cu valoarea trainingului.
Pana la clarificarea situatiei va mai trece ceva timp, si abia cand sunt convins de valoarea reala (prin documente) voi achita banii. De asemenea, situatia/compania m-a obligat indirect sa efectuez acest training.
Dar nu asta este problema mea acum.
Ce vreau sa intreb:
As putea avea probleme la noul angajator daca nu completez aceasta fisa de lichidare la timp ?
Deocamdata noul angajator (o companie din strainatate) nu are nevoie de o copie dupa asemenea document.
Banuiesc ca vechea firma imi poate solicita in instanta ( sau prin poprire cont) suma de bani, risc pe care as putea sa mi-l asum pana la clarifiarea situatiei.
1. Fisa de lichidare nu este obligatorie. Nici un act normativ nu prevede aceasta obligativitate.
Nota de lichidare poate folosi salariatului deoarece aceasta arata datoriile salariatului fata de fostul sau angajator, dar angajarea raspunderii patrimoniale a salariatului fata de angajator se poate stabili in termen de 3 ani de la data nasterii dreptului la actiune.
3. Angajarea la un nou loc de munca nu este condiționata de prezentarea unei fise de lichidare de la fostul angajator.