In urma expedierii unor produse necorespunzatoare (altele decat cele comandate) prin curier de catre o firma din Timisoara am apelat la Protectia Consumatorului pentru a-mi recupera banii. Firma respectiva a emis o factura de stornare la presiunile OPC si mi-a cerut sa vin sa o semnez. Astfel OPC-ul nu mai poate spune ca firma refuza plata desi eu am cerut inca de la inceput ca banii sa imi fie restituiti prin posta sau banca si sa fiu despagubit si pentru transport.
Am gasit Ordonanta nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta in care scrie:
"In cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator."
Ce nu inteleg este ce inteles are termenul de "rambursare"? Obliga respectivul paragraf la "despagubire la distanta"?
Mai exista si alte reglemetari directe sau indirecte care sa imi dea dreptul sa cer "despagubire la distanta" si ii interzice agentului economic dreptul de a refuza si de a emite pretentii de genul obligarii mele de a venii personal la sediul firmei pentru returnarea banilor in cazul in care plata s-a facut la distanta, prin banca, culminand cu amenintari de genul "daca nu veniti pana in data x nu va mai dam banii"?