avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 804 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs in termen de 10 zile
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs in termen de 10 zile

Am achizitionat un produs online prin Vodafone. Ideea este ca produsul nu functioneaza cum trebuie si am sunat la Vodafone sa cer banii inapoi fiind sub legea celor 10 zile. Operatoarea mi-a zis ca a inregistrat solicitarea si ca o sa vina un curier sa ridice produsul si ca banii vor fi livrati in maximum de 30 zile.
Intrebarea mea este, daca cele 30 zile sunt de la data inregistrarii sau din ziua in care mi-a fost ridicat produsul de catre curier?
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 20:24, 2 Septembrie 2014
Art. 8. din Ordonanta Guvernului nr.130/2000 prevede:

- In cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.
Ordonanta 130/2000 a fost abrogata odata cu intrarea in vigoare a Ordonantei 34/2014. Acum termenul de care beneficiaza consumatorul este de 14 zile - Art. 9 (1).

Tot in Ord. 34/2014 scrie referitor la termenul de rambursare:

ARTICOLUL 13
Obligaţiile care revin profesionistului în cazul retragerii
(1) Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
[..]
(4)
Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, în cazul contractelor de vânzare, profesionistul poate amâna rambursarea până la data recepţionării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis produsele către profesionist, luându-se în considerare data cea mai apropiată.

[ link extern ]

Deci termenul este acum, dupa abrogarea 130/2000, de 14 zile de la data la care ati vorbit cu operatoarea sau de cand vine curierul sa ia telefonul.
N-ar fi rau sa ii sunati din nou si sa ii anuntati ca s-au schimbat legile :)
Este sigura legea acuma ca in maximum de 14 zile trebuie returnata suma de bani ?
Sigura sigura :D

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare produse personalizate NicoValcu NicoValcu Buna ziua, mi-am cumparat un produs personalizat si m-am razgandit. Mai pot face ceva? Multumesc! (vezi toată discuția)
Despagubire la distanta In urma expedierii unor produse necorespunzatoare (altele decat cele comandate) prin curier de catre o firma din Timisoara am apelat la Protectia ... (vezi toată discuția)
Returnare produs electronic cumparat Mihai223 Mihai223 Am cumparat online un TV, am platit, l-am primit si vreau sa-l returnez si sa primesc banii cash inapoi. Stiu ca legislatia romaneasca permite acest lucru in ... (vezi toată discuția)