As dori sa adresez o intrebare legata de completarea fisei de operatiuni diverse. Tin contabilitatea unui CMI care a achizitionat materiale consumabile pentru activitatea lui. La 31.12.2013 erau in gestiune deoarece nu isi incepuse activItatea. Ele sunt considerate cheltuieli deductibile abia cand se dau in consum, ca la un SRL.INtreb deoarece vreau sa depun declaratia si sa stabilesc cheltuielile deductibile. La fel a cumparat o mobila care e considerat obiect de inventar, si din cate stiu nu se da in consum imediat. Le trec ij fisa de opretiuni diverse sau in momentul in care fac bonul de consum si devin cheltuieli?
Nu. Le treceti in fisele de operatiuni diverse corespunzatoare la data achizitiei (data din facturi) si le luati in calcul la completarea D200 pentru anul 2013. Veti avea in anul 2013 pierdere care apoi se compenseaza de catre cei de la finante in 2015 cand veti depune D200 pentru anul 2014 si cand veti avea venituri multe (daca isi incepe activitatea in acest an).