avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 960 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Problemele profesionale ale ... Jurist in cartea de munca
Discuție deschisă în Problemele profesionale ale consilierilor juridici

Jurist in cartea de munca

am si eu o problema si sper sa ma puteti ajuta mai ales ca am citit multe raspunsuri documentate pe teme asemanatoare;
in anul 2001 am lucrat la o firma care m-a incadrat ca jurist, desi in COR aceasta incadrare nu exista; din 2002 lucrez ca si consilier juridic la o alta firma;intrebarea mea este:
-pot solicita rectificarea incadrarii avute in 2001 si care ar fi demersul necesar?

Inainte de aparitia Legii 514/2003 exista profesia de jurist consult, echivalentul consilierului juridic in prezent.
Ai dreptate, stiu ca exista profesia de jurist consult, dar in cartea mea de munca scrie ,pt anul 2001, doar jurist si nu stiu cum influenteaza acest aspect vechimea mea in munca juridica pt functia de magistrat ,in conditiile in care art 13(7) din proiectul la legea 303/2004 privind statutul magistratilor face referire doar la consilierii juridici cu 5 ani vechime in specialitate si art 104 va fi abrogat Art 24(2) din Legea 514/2003 prevede ca anjajatorii "........vor opera modificarile prevazute de prezenta lege in incadrarea si stabilirea statutului " dar Legea 514 nu clarifica situatia ,dpdv al vechimii in specialitate ,pt cei care anterior aparitiei legii 514/2003 au fost incadrati jurist consulti,sau din ignoranta ca si in cazul meu, chiar juristi.
Pe de alta parte art.7 din Legea 514/2003 se refera la "activitatea de consilier juridic "ca si criteriu de vechime in specialitatea juridica pt diferite functii si nu la functia sau ocupatia de consilier juridic.
Nu stiu ce criterii folosesc cei care analizeza dosarele celor care se incriu la concursul de intrare in magistratura si ma gandeam ca poate voi cunoasteti cazuri asemanatoare si ma puteti ajuta