M-am confruntat cu un caz special, si am primit 2-3 puncte de vedere diferite de la juristi si avocati, fara o explicatie foarte buna in spate.
Cazul este urmatorul: eu inchiriasem un spatiu de la o persoana juridica (SRL / SA) care a acumulat mari datorii fata de bugetul local al unui municipiu, prin neplata impozitului, taxelor si a intrat in insolventa. Planul de reorganizare a fost aprobat, si acum eu solicita autorizatie de functionare pe raza municipiului in care detine diferite spatii comertiale. Consiliul Local a emis in 2013 un HCL prin care autorizarea unei SC se poate face doar daca proprietarul spatiului nu este dator catre bugetul local, si poate dovedi prin certificat fiscal emis de Directia Impozite taxe locale, pe care apar aceste datorii binenteles. Pentru mine ca si societate comerciala care am inchiriat acest spatiu de la o SC proprietara a spatiului, aflata in insolventa exista alta lege care m-ar impiedica, sau ajuta sa obtin sau nu aceasta autorizatie de functionare in afara acelui HCL? si daca un HCL care are acest cadru general (orice proprietar care detine spatiu si solicita autorizatie pentru functionare in acel spatiu) il poate obliga mai intai sa platesca toata datoria, si dupa aceea sa depun actele pentru a obtine autorizatie de functionare?
Exista acel caz in care prin "acord de mediere"ei sa plateasca esalonat si eu sa am autorizatie, dar se poate aplica unei societati in insolventa?
Multumesc anticipat, mereu m-am bazat pe raspunsurile si argumentele foarte bune primite aici, de la diferiti useri, si de asta apelez la dvs. si recomand tuturor sa faca la fel.
In primul rand care este interesul dvs.? Sa luati autorizatie si sa functionati sau sa fiti reparat in prejudiciu?
In al 2-lea rand era bine daca puneati un link catre HCLul respectiv, il citeam si noi, vedeam norma. Aici este important daca conditia de plata a impozitelor locale este pentru toate activele (impozabile) ale debitorului sau doar pentru activul in cauza (imobilul respectiv).
In al 3-lea rand ce clauze sunt stipulate in contractul dintre dvs. si SC in insolventa (ma rog nu se mai spune SC din 2012, ci doar S, dar este alta discutie).
In al 4-lea rand nu cred ca administratia publica locala va fi parte intr-un acord de mediere cu un privat (nu stiu sa existe aceasta posibilitate legal), deci nu va bazati prea mult pe aceasta solutie. Impotriva adm pub locale va puteti indrepta doar pe calea contenciosului administrativ daca masura luata de ei este nelegala.
In al 5-lea rand, care este opinia si cum argumenteaza administratorul judiciar si comitetul creditorilor (care administreaza patrimoniul debitorului, bineinteles) ducerea la indeplinire a contractului cu dvs. prin prisma planului de reorganizare aprobat de ei, in situatia in care ei nu isi platesc datoria catre impozitele locale, dvs. nu va puteti realiza obiectul de activitate, ei nu incaseaza chiria ...iar planul de reorganizare nu se indeplineste??