firma X ( platitoare de tva ) achizitioneaza marfa de la firma Y in perioada 01.03.2012.-01.08.2012, aceasta din urma figurand ca platitor de tva in registrul ANAF-lui. In 01.08.2012. firmei Y i se anuleaza inregistrarea in scopuri de tva. Firma X continua sa achizitioneze marfa ( fara sa stie de anularea tva a furnizorului ) pana in data de.30.10.2012.
intrebare : Ce obligatii fiscale sunt generate pentru firma X in situatia prezentata acum in 2014 cand am descoperit situatia furnizorului Y.
multumesc.
Firma care achizitioneaza este obligata sa se asigure ca furnizorul este platitor de TVA pentru a deduce TVA-ul.Daca firmei furnizoare I se retrage TVA-ul atunci cel care achizitioneaza Marfa nu poate deduce acel TVA.Ca urmare la un control fiscal veti avea de platit TVA plus majorari si penalitati.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.