Concret, a iesit lipsa gestiune. Ce fel de actiune sa ii facem si care instanta este competenta. Taxa de timbru se plateste la valoarea esmata a prejudiciului? Cum este mai avantajos pentru mine ca angajator sa procedez, pe calea civila sau penala? Multumesc anticipat pentru raspunsuri!
Art.254 C.mun.
(1) Salariatii raspund patrimonial, in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina si in legatura cu munca lor.
(2) Salariatii nu raspund de pagubele provocate de forta majora sau de alte cauze neprevazute si care nu puteau fi inlaturate si nici de pagubele care se incadreaza in riscul normal al serviciului.
(3) In situatia in care angajatorul constata ca salariatul sau a provocat o paguba din vina si in legatura cu munca sa, va putea solicita salariatului, printr-o nota de constatare si evaluare a pagubei, recuperarea contravalorii acesteia, prin acordul partilor, intr-un termen care nu va putea fi mai mic de 30 de zile de la data comunicarii.
(4) Contravaloarea pagubei recuperate prin acordul partilor, conform alin. (3), nu poate fi mai mare decat echivalentul a 5 salarii minime brute pe economie.
In acest caz, va trebui promovata o actiune pentru angajarea raspunderii patrimoniale a salariatului. Fiind un litigiu de munca nu se platesc taxe judiciare.
Competenta apartine Tribunalului in raza caruia angajatorul isi are sediu.
pentru o actiune in raspundere patrimoniala disjunsa dintr-o cauza civila , promovata in 2013 si aflata pe rol la prima infatisare credeti ca instanta ar trebui sa trimita partile la mediere?