Buna ziua, am infiintat de curand o Inteprindere Individuala cu domeniul de activitate principal comert si doresc sa stiu cum sau ce pasi trebuie sa parcurg ca sa imi deduc cheltuielile legate de transport.
1. Am o masina personala care o folosesc pentru a aduce marfa. Din cate am inteles combustibilul este deductibil 50% dar in afara de bon fiscal stampilat pe care sa imi trec CUI-ul firmei mai este nevoie de ceva? (Un amic ce detine pfa imi spunea ca trebuie sa am un contract de comodat prin care sa trec masina pe firma si foi de parcurs sau ceva de genul)
2. O parte din marfa o primesc prin curierat rapid. In cazul acesta tot 50% din suma este deductibila? Este suficienta factura de la firma de curierat in care apar costurile?
Multumesc anticipat!
1. Da, trebuie si contractul de comodat in care treceti ce cheltuieli vor fi deductibile pe intreprinderea individuala dar sa consultati si codul fiscal (art. 48) sa vedeti care sunt acestea.
2. Nu. Acolo e vorba de cheltuieli postale, acele plati pe care le faceti firmei de curierat, separat de plata marfii. De la firma de curierat, pentru acele cheltuieli postale, trebuie sa primiti factura si ghitanta.
Mai sunt situatii cand veti gasi pe aceeasi factura cu valoarea marfii cumparate si o valoare distincta cu cheltuieli de transport/ambalare. Aceste cheltuieli sunt deductibile total si nu sunt de genul celor de la punctul 1.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.