In urma neplatii(perioada indelungata) a serviciilor de furnizare apa de catre anumiti locatari, cei de la apa nova a sistat serviciile de furnizare pentru toti locatarii blocului.
Locatarii buni platnici au solicitat catre apa nova montarea de contoare individuale insa respunsul a fost negativ.
Pentru rebransare s-a platit taxa de rebransare tot de catre buni platnici. La scurt timp s-au acumulat din nou datorii, iar apa nova ameninta din nou cu debransarea. Ce este de facut?
Multumesc mult
Pot fi facute sesizari la protectia consumatorului pentru debransarea ilegala a proprietarilor care si au achitat la zi facturile? Se poate face actiune in instanta?
Apa Nova are contract cu Asociatia de proprietari, nu cu fiecare proprietar, chiar si bun platnic, in parte. Protectia Consumatorilor nu are nicio treaba cu situatia aceasta. Este foarte legal sa sisteze furnizarea in conditiile in care nu se plateste factura.
Din pacate, cei care sunt corecti sufera din cauza restantierilor. Asta se intampla si pentru ca nu se iau masuri la timp pentru recuperarea restantelor. Vina, in cazul acesta, este a comitetului executiv si a administratorului.
Luati masuri in bloc pentru urgentarea recuperarii restantelor, inclusiv prin schimbarea celor care conduc asociatia acum daca ei nu sunt in stare sau nu vor sa faca asta.
Multumesc mult pentru raspuns, deci asociatia trebuie sa introduca actiune in instanta pentru a obtine titlu executoriu apoi mers la executor pentru inceperea executarii silite, cred?
@blocexpert
Puteti sa-mi spuneti si mie, in ce masura este administratorul de vina ca asociatia nu si-a platit factura?
In afara faptului ca el avea bani si i-a fost lene sa se duca pana la primul punct de plata.....
@ancut75
Nu puteti scapa de aceasta situatie decat prin recuperarea restantelor de la cei care le-au facut. Initial contactati un mediator care va va indruma si, daca nu reusiti pe cale amiabila sa faceti intelegeri scrise cu restantierii, atunci asociatia ii poate chema si in instanta.
elga50
Este de vina in masura in care nu informeaza comitetul si presedintele in legatura cu restantele si nu sta pe capul lor sa se ia masurile legale.
Stim foarte bine ca presedinte sau membru de comitet poate fi oricine, cu orice pregatire sau fara pregatire. De cele mai multe ori ca presedinte apare vreun nene care "tot sta acasa si nu are ce face" iar in comitet se ia cu arcanul, ca trebuie sa avem comitet.
In cea ce priveste administratorul, se presupune ca ar cam trebui sa stie si ce si cum sa faca. Dar, in acazul acesta, intuitia mea imi spune ca nu prea este asa. Ca sa ajunga Apa Nova sa opreasca furnizarea de apa, inseamna ca acolo problema este destul de grava.
Pai nu trebuie administratorul sa-i informeze deoarece lista de intretinere este semnata de presedinte si, la urma-urmei, o poate vedea oricine.
In afara de asta, administratorul nu are nicio treaba, dar niciuna pentru a da pe cineva in judecata, nici macar de a se ocupa de demersurile premergatoare.
Toate documentele, pana si notificarile, sunt semnate de presedinte. Poate doar sa le redacteze...
Cum sa stea pe capul lor? Dar ce, sunt copii? Proprietarii ar putea sa faca asta, sa stea pe capul lor, ca doar i-au alesera si, ma rog, ar putea avea pretentii.
Stiu situatii cand presedinti de asociatii asteapta ca administratorii sa se ocupe si de acest aspect. Bun, atunci sa lasam administratorii sa decida in toate si comitetul sa stea si sa se uite. Dar vor? Nu vor. Adica ar vrea si cu varza unsa si cu slana-n pod.
Sunt Stan(a) patit(a).... D-asta zic, ce zic, cand zic :duh: