avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 425 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme privind insolvenţa, ... Firma in insolventa -fond de garantare a salariilor
Discuție deschisă în Probleme privind insolvenţa, lichidarea judiciară şi falimentul

Firma in insolventa -fond de garantare a salariilor

Buna ziua.
am urmatoarea problema.Firma in insolventa, de curand s-a ridicat dreptul de administrare a societatii .Actele contabile sunt la DIICOT.Firma de insolventa mi-a comunicat ca nu este obligata de lege sa intocmeasca actele necesare pt recuperarea retributiei salariale restante prin fondul de garantare, ba mai mult mi-a spus ca si daca are actele nu face nimic ca NU ESTE OBLIGATA!
In concluzie este sau nu obligata de lege si care este exact legea si articolul?
Cine poate solicita actele de la DIICOT pt aceasta speta?Administratorul mai are o obligatie fata de firma de insolventa?Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: inorog , utilizator 07:20, 28 Aprilie 2014
Gestionarea Fondului de garantare se face de Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Munca, prin agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene (denumite in continuare agenţii teritoriale).
Stabilirea cuantumului creanţelor salariale cuvenite salariaţilor şi efectuarea plăţii acestora se realizează de agenţiile teritoriale, la cererea scrisă a administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvenţă.
Cererea va fi însoţita de documente care să ateste că împotriva angajatorului a fost pronunţată o hotărâre judecătoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolvenţei şi a fost dispusă măsura ridicării totale sau parţiale a dreptului de administrare.

Cererea prevăzută la art. 19 alin. (1) din Legea nr.200/2006 trebuie însotită de următoarele documente:
a) copie de pe hotărârea judecătorească definitivă de deschidere a procedurii de insolventă;
b) copie de pe hotărârea judecătorească prin care s-a dispus măsura ridicării partiale sau
totale a dreptului de administrare;
c) situatia creantelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau
art. 15 din lege, întocmită de administrator sau lichidator, conform modelului prevăzut în
anexa nr. 2 la prezentele norme;
d) copii de pe pontajele care atestă prestarea muncii de către salariati în perioadele
prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege, pentru creantele salariale prevăzute
la art. 13 lit. a) si e) din lege;
e) copii de pe statele de plată care atestă existenta creantelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege;
f) copie de pe contractul colectiv de muncă aplicabil la nivelul angajatorului în stare de
insolventă;
g) copii de pe contractele individuale de muncă ale salariaÑilor care au suferit accidente de
muncă sau boli profesionale;
h) copii de pe certificatele medicale pe baza cărora se acordă, potrivit legii, indemnizatia
pentru incapacitate temporară de muncă datorată accidentelor de muncă si bolilor
profesionale;
i) copii de pe procesele-verbale de cercetare a accidentelor de muncă, întocmite, potrivit
legii, de autoritatea competentă;
j) copii de pe formularele de declarare finală a bolilor profesionale, întocmite, potrivit legii,
de autoritatea competentă;
k) copii de pe fisele de lichidare ale persoanelor ale căror raporturi de muncă au încetat în
perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege.

Stabilirea cuantumului creantelor salariale cuvenite salariatilor si efectuarea platii acestora se realizeaza de catre agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca, pentru societatile impotriva carora au fost pronuntate hotarari judecatoresti definitive de deschidere a procedurii insolventei si fata de care a fost dispusa masura ridicarii totale sau partiale a dreptului de administrare:
- la cererea scrisa a administratorului sau lichidatorului angajatorului in stare de insolventa;
- la cererea salariatilor angajatorului aflat in stare de insolventa sau a organizatiilor legal constituite ce reprezinta interesele acestora.
Multumesc, partea aceasta de lege o stiu, am si depus la AJOFM actele.Dar imi vor trimite adresa de respingere deoarece firma de insolventa va motiva ca nu are actele.Dar nici nu face ceva in acest sens.Chiar nu este obligata de nici o lege sa somese fostul administrator si sa faca o intampinare pt recuperarea actelor de la DIICOT?
DIICOT va restitui documentele dupa ce termina cercetarea.

Ce acte ati depus la AJOFM, in aceasta privinta?
Ultima modificare: Duminică, 27 Aprilie 2014
Cornel Vasile, Consilier juridic
La AJOFM am depus :
- copie de pe hotãrârea judecãtoreascã definitiva de deschidere a procedurii de insolventa;
- copie de pe hotãrârea judecãtoreascã de ridicare a dreptului de administrare;
- copie de pe notificarea adresatã lichidatorului angajatorului în stare de insolventa, în vederea efectuãrii demersurilor necesare pentru plata creanţelor salariale.

Asta trebuia sa depun eca salariat cf legii.

Sa inteleg ca pana la finalizarea cercetarii DIICOT nu va elibera nici un act?
Problema ar mai fi daca cei de la insolventa sunt obligati de lege sau nu sa intocmeasca actele pt AJOFM ,respectiv pt fondul de garantare.

Multumesc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Salarii restante achitate din fondul de garantare redguy973 redguy973 Buna seara, Lucrez la firma ROMSTRADE ,firma aflata in insolventa,iar de salariile restante pe lunile septembrie,octombrie si noiembrie intreband la AJOFM ... (vezi toată discuția)
Pot lua cele 3 salarii medii pe economie? maria16 maria16 Sunt somera de anul trecut din septembrie iar societatea (societatea este in insolventa) a inceput din ianuarie sa dea o anumita suma fixa pe luna la cei ... (vezi toată discuția)
Salarii neplatite LunguTeodor LunguTeodor Am fost concediat in 2012 septembrie.Firma unde am lucrat imi datoreaza salariile pe ultimele 4 luni lucrate. Firma este in insolventa. Am intentat proces si ... (vezi toată discuția)