avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 586 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme privind insolvenţa, ... Salarii restante achitate din Fondul de Garantare
Discuție deschisă în Probleme privind insolvenţa, lichidarea judiciară şi falimentul

Salarii restante achitate din Fondul de Garantare

Buna seara,
Lucrez la firma ROMSTRADE ,firma aflata in insolventa,iar de salariile restante pe lunile septembrie,octombrie si noiembrie intreband la AJOFM Giurgiu mi s-a comunicat ca de aceste salarii beneficiaza doar salariatii care nu mai lucreaza.
Cum pot beneficia si eu de aceste salarii restante? Trebuie sa fac o cerere la AJOFM Giurgiu?
Cel mai recent răspuns: user89 , utilizator 14:06, 20 Octombrie 2013
Din Fondul de garantare a creantelor salariale se asigura plata creantelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si din contractele colective de munca incheiate de salariati cu angajatorii, impotriva carora au fost pronuntate hotariri judecatoresti definitive de deschidere a procedurii insolventei si fata de care a fost dispusa măsura ridicării, totale sau parţiale, a dreptului de administrare.

Gestionarea Fondului de garantare se face de Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Munca, prin agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene (denumite in continuare agenţii teritoriale).
Stabilirea cuantumului creanţelor salariale cuvenite salariaţilor şi efectuarea plăţii acestora se realizează de agenţiile teritoriale, la cererea scrisă a administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvenţă.
Cererea va fi însoţita de documente care să ateste că împotriva angajatorului a fost pronunţată o hotărâre judecătoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolvenţei şi a fost dispusă măsura ridicării totale sau parţiale a dreptului de administrare.

Cererea prevăzută la art. 19 alin. (1) din Legea nr.200/2006 trebuie însotită de următoarele documente:
a) copie de pe hotărârea judecătorească definitivă de deschidere a procedurii de insolventă;
b) copie de pe hotărârea judecătorească prin care s-a dispus măsura ridicării partiale sau
totale a dreptului de administrare;
c) situatia creantelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau
art. 15 din lege, întocmită de administrator sau lichidator, conform modelului prevăzut în
anexa nr. 2 la prezentele norme;
d) copii de pe pontajele care atestă prestarea muncii de către salariati în perioadele
prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege, pentru creantele salariale prevăzute
la art. 13 lit. a) si e) din lege;
e) copii de pe statele de plată care atestă existenta creantelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege;
f) copie de pe contractul colectiv de muncă aplicabil la nivelul angajatorului în stare de
insolventă;
g) copii de pe contractele individuale de muncă ale salariaÑilor care au suferit accidente de
muncă sau boli profesionale;
h) copii de pe certificatele medicale pe baza cărora se acordă, potrivit legii, indemnizatia
pentru incapacitate temporară de muncă datorată accidentelor de muncă si bolilor
profesionale;
i) copii de pe procesele-verbale de cercetare a accidentelor de muncă, întocmite, potrivit
legii, de autoritatea competentă;
j) copii de pe formularele de declarare finală a bolilor profesionale, întocmite, potrivit legii,
de autoritatea competentă;
k) copii de pe fisele de lichidare ale persoanelor ale căror raporturi de muncă au încetat în
perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege.
freeelis a scris:

Din Fondul de garantare a creantelor salariale se asigura plata creantelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si din contractele colective de munca incheiate de salariati cu angajatorii, impotriva carora au fost pronuntate hotariri judecatoresti definitive de deschidere a procedurii insolventei si fata de care a fost dispusa măsura ridicării, totale sau parţiale, a dreptului de administrare.

Gestionarea Fondului de garantare se face de Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Munca, prin agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene (denumite in continuare agenţii teritoriale).
Stabilirea cuantumului creanţelor salariale cuvenite salariaţilor şi efectuarea plăţii acestora se realizează de agenţiile teritoriale, la cererea scrisă a administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvenţă.
Cererea va fi însoţita de documente care să ateste că împotriva angajatorului a fost pronunţată o hotărâre judecătoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolvenţei şi a fost dispusă măsura ridicării totale sau parţiale a dreptului de administrare.

Cererea prevăzută la art. 19 alin. (1) din Legea nr.200/2006 trebuie însotită de următoarele documente:
a) copie de pe hotărârea judecătorească definitivă de deschidere a procedurii de insolventă;
b) copie de pe hotărârea judecătorească prin care s-a dispus măsura ridicării partiale sau
totale a dreptului de administrare;
c) situatia creantelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau
art. 15 din lege, întocmită de administrator sau lichidator, conform modelului prevăzut în
anexa nr. 2 la prezentele norme;
d) copii de pe pontajele care atestă prestarea muncii de către salariati în perioadele
prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege, pentru creantele salariale prevăzute
la art. 13 lit. a) si e) din lege;
e) copii de pe statele de plată care atestă existenta creantelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege;
f) copie de pe contractul colectiv de muncă aplicabil la nivelul angajatorului în stare de
insolventă;
g) copii de pe contractele individuale de muncă ale salariaÑilor care au suferit accidente de
muncă sau boli profesionale;
h) copii de pe certificatele medicale pe baza cărora se acordă, potrivit legii, indemnizatia
pentru incapacitate temporară de muncă datorată accidentelor de muncă si bolilor
profesionale;
i) copii de pe procesele-verbale de cercetare a accidentelor de muncă, întocmite, potrivit
legii, de autoritatea competentă;
j) copii de pe formularele de declarare finală a bolilor profesionale, întocmite, potrivit legii,
de autoritatea competentă;
k) copii de pe fisele de lichidare ale persoanelor ale căror raporturi de muncă au încetat în
perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) si/sau art. 15 din lege.



Ce se intampla daca administratorul sau lichidatorul angajatorului în stare de insolvenţă nu depune cererea scrisa pentru plata salariilor restante la AJOFM? Exista o obligatie a lor de a depune cererea in cazul in care exista salarii neplatite?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Firma in insolventa -fond de garantare a salariilor inorog inorog Buna ziua. am urmatoarea problema.Firma in insolventa, de curand s-a ridicat dreptul de administrare a societatii .Actele contabile sunt la DIICOT.Firma de ... (vezi toată discuția)
Pot lua cele 3 salarii medii pe economie? maria16 maria16 Sunt somera de anul trecut din septembrie iar societatea (societatea este in insolventa) a inceput din ianuarie sa dea o anumita suma fixa pe luna la cei ... (vezi toată discuția)
Recuperare salarii nico_n nico_n Buna seara, Va rog sa ma ajutati. Am lucrat la o firma pana in luna mai. Din luna februarie firma este in insolventa. Salariile restante pana la 31.12.2013 ... (vezi toată discuția)