avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 728 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Recuperare salarii
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Recuperare salarii

Buna seara,
Va rog sa ma ajutati. Am lucrat la o firma pana in luna mai. Din luna februarie firma este in insolventa. Salariile restante pana la 31.12.2013 sunt inscrise la masa credala. Salariile pana la data la care am intrerupt contractul de munca(ian 2014-mai 2014) sunt data la zi din banii incasati pe lucrari.
Intrebarea este: cum pot recupera banii restanti? Pot accesa fondul de garantare? Suntem mai multi fosti colegi care vrem sa accesam acest fond dar de la somaj nu am primit nici un raspuns clar. Ma asteptam sa ne indrume sa ni se spuna ce acte ne trebuiesc.
Eventual cine ne poate ajuta.

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:56, 26 Iunie 2014
Din Fondul de garantare a creantelor salariale se asigura plata creantelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si din contractele colective de munca incheiate de salariati cu angajatorii, impotriva carora au fost pronuntate hotariri judecatoresti definitive de deschidere a procedurii insolventei si fata de care a fost dispusa măsura ridicării, totale sau parţiale, a dreptului de administrare.

Gestionarea Fondului de garantare se face de Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Munca, prin agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene (denumite in continuare agenţii teritoriale).
Stabilirea cuantumului creanţelor salariale cuvenite salariaţilor şi efectuarea plăţii acestora se realizează de agenţiile teritoriale, la cererea scrisă a administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvenţă.
Cererea va fi însoţita de documente care să ateste că împotriva angajatorului a fost pronunţată o hotărâre judecătoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolvenţei şi a fost dispusă măsura ridicării totale sau parţiale a dreptului de administrare.

Va multumesc pentru raspuns, am citit de mai multe ori legea 200/2006, dar nefiind in domeniu am unele nelamuriri. Eu si colegii mei avem de recuperat resturi de salarii din perioada unui an intreg( ni s-au platit doar avansurile sau 200-300ron dintr-un salariu). Cuantumul acestor restante aflate la masa credeala ne pot fi restituiti din fondul de garantare sau doar banii ce ne revin pe 3 luni anterioare insolvemtei? Apoi cine face actele pentru agentia de somaj? noi facem notificarea la firma de insolventa si ei depun actele?
Intreb pentru ca la agentia e somaj, sincer va spun, stiam mai multe eu decat ei. imi este greu sa cred ca dintr-un judet intreg in atatia ani nu a depus nimeniun astfel de dosar.
Luati legatura cu administratorul sau lichidatorul judiciar al societatii in insolventa. Cum spuneam mai sus: Stabilirea cuantumului creanţelor salariale cuvenite salariaţilor şi efectuarea plăţii acestora se realizează de agenţiile teritoriale, la cererea scrisă a administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvenţă.
1. Din Fondul de garantare nu se suportă contribuțiile sociale datorate de angajatorii în stare de insolvență.

Art. 14 din Legea nr.200/2006 stabilește că suma totală a creanțelor salariale suportate din Fondul de garantare nu poate depăși cuantumul a 3 salarii medii brute pe economie pentru fiecare salariat, iar acesta reprezintă salariul mediu brut pe economie comunicat de Institutul Național de Statistică în luna în care s-a deschis procedura insolvenței.

2. Cererea , potrivit art. 19 alin. (1) din Legea nr.200/2006 , trebuie însoțită de următoarele documente:
a) copie de pe hotărârea Judecătorească definitivă de deschidere a procedurii de insolvență;
b) copie de pe hotărârea judecătorească prin care s-a dispus măsura ridicării parțiale sau totale a dreptului de administrare;
c) situația creanțelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege, întocmită de administrator sau lichidator, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme;
d) copii de pe pontajele care atestă prestarea muncii de către salariați în perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege, pentru creanțele salariale prevăzute la art. 13 lit. a) și e) din lege;
e) copii de pe statele de plată care atestă existența creanțelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege;
f) copie de pe contractul colectiv de muncă aplicabil la nivelul angajatorului în stare de insolvență;
g) copii de pe contractele individuale de muncă ale salariaților care au suferit accidente de muncă sau boli profesionale;
h) copii de pe certificatele medicale pe baza cărora se acordă, potrivit legii, indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă datorată accidentelor de muncă și bolilor profesionale;
i) copii de pe procesele-verbale de cercetare a accidentelor de muncă, întocmite, potrivit legii, de autoritatea competentă;
j) copii de pe formularele de declarare finală a bolilor profesionale, întocmite, potrivit legii, de autoritatea competentă;
k) copii de pe fișele de lichidare ale persoanelor ale căror raporturi de muncă au încetat în perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege.

AJOFM-ul poate proceda
la stabilirea cuantumului creanțelor salariale cuvenite salariaților și la efectuarea plății acestora și în baza cererii formulate de către salariații angajatorului în stare de insolvență sau de organizațiile legal constituite ce reprezintă interesele acestora.

Înainte de a se adresa aAJOFM-ului, salariații sau organizațiile legal constituite ce reprezintă interesele acestora trebuie să notifice în scris administratorul sau lichidatorul angajatorului în stare de insolventa, în vederea efectuării demersurilor necesare pentru plata creanțelor salariale potrivit alin. (1). O copie a notificării se va atașa la cererea adresată agenției teritoriale.

Soluționarea cererilor se face în termen de 45 de zile de la data înregistrării acestora la AJOFM.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Salarii restante achitate din fondul de garantare redguy973 redguy973 Buna seara, Lucrez la firma ROMSTRADE ,firma aflata in insolventa,iar de salariile restante pe lunile septembrie,octombrie si noiembrie intreband la AJOFM ... (vezi toată discuția)
Firma in insolventa -fond de garantare a salariilor inorog inorog Buna ziua. am urmatoarea problema.Firma in insolventa, de curand s-a ridicat dreptul de administrare a societatii .Actele contabile sunt la DIICOT.Firma de ... (vezi toată discuția)
Salarii neplatite LunguTeodor LunguTeodor Am fost concediat in 2012 septembrie.Firma unde am lucrat imi datoreaza salariile pe ultimele 4 luni lucrate. Firma este in insolventa. Am intentat proces si ... (vezi toată discuția)