avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 900 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Nelamuriri dupa infiintare PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Nelamuriri dupa infiintare PFA

Buna,
Acum cateva zile am depus actele pentru infiintarea unui PFA si astept sa-mi vina certificatul de inregistrare. (Cod CAEN: 6202 - consultanta IT)

Acum vin nelamuririle. Ce trebuie sa fac ulterior? Am inteles ca trebuie sa trimit la ANAF declaratia 220 (vreau sa aleg norma de venit).
Pot s-o trimit prin posta? Trebuie sa mai trimit ceva si la Pensii / Asigurari de Sanatate ? Sau ma "taxeaza" cei de la ANAF si pentru astea?

O sa trebuiasca sa emit facturi. Cum fac asta? Imi cumpar un facturieri / chitantier? Trebuie neaparat sa-mi fac stampila?

Pot deduce cheltuieli pe PFA (Benzina, abonament internet, etc).?

Multumesc anticipat,
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 11:45, 28 Aprilie 2014
In maxim 15 zile de la obtinerea actelor de la registrul comertului depuneti D220 cu bifarea optiunii de impozitare pe norma de venit si D600 cu venitul lunar minim asigurat (in acest an minim 804 lei) pentru o contributie lunara la pensie de 252 lei. Daca cumva aveti in alta parte un contract de munca valabil, nu veti mai fi nevoit sa platiti contributie la pensie pe pfa.
Apoi primiti acasa decizie de impunere cu ratele trimestriale si termenele de plata in contul impozitul pe venit si contributiilor sociale de sanatate si pensie.
Tot acum la infiintare mai depuneti formularul 070 tot la finante. E recomandat sa nu optati de la inceput sa fiti platitor de tva. E foarte bine sa mergeti la inceput (cand depuneti) personal la chiseu pentru ca poate nu completati ceva acolo corect si va mai ajuta pe loc.
Contributiile sociale sunt deductibile fiscal integral.
Daca in scopul desfasurarii activitatii pfa aveti nevoie de un auto si il folositi pe cel personal, atunci faceti un contract de comodat in care specificati ce cheltuieli sunt decontate pe pfa. Consultati conditiile impuse de lege la art. 48 cod fiscal. Aceste cheltuieli sunt deductibile limitat 50%.
Cheltuielile cu telefon fix, mobil, internet se pot deduce doar daca abonamentul si factura sunt pe pfa.
Multumesc pentru lamurire.
Problema e ca eu mi-am deschis PFA-ul in Botosani (acolo am adresa din buletin) iar eu locuiesc in Bucuresti. De asta as vrea sa fac in asa fel incat sa evit deplasarile pe cat posibil. Am inteles ca se pot trimite prin posta si in acelasi timp pot specifica o adresa de corespondenta la care sa primesc diverse decizii, acte, etc. E posibil ?
Sau daca nu se poate prin posta, pot depune toate aceste acte la ANAF in Bucuresti? sau trebuie neaparat la Botosani?

Mai am o alta nelamurire in legatura cu facturile:
Trebuie sa-mi cumpar chitantier / facturier si alte registre ? Daca da, acestea trebuiesc inregistrate la ANAF?

Multumesc.
Veti lucra pe baza de contract si factura iar incasarea cu chitanta sau prin contul bancar al pfa.
Facturierele, chitantierele le cumparati de la centrele de vanzare imprimate tipizate. La inceputul activitati alocati prin decizie a dumneavoastra serie si numere pentru facturier si separat pentru chitantier. Se incepe la fiecare de la 1 si se continua an de an, cat timp va functiona pfa. Nu trebuie sa inregistrati la finante carnetele de facturi, chitante.
Va trebuie stampila. Va trebuie registrul jurnal de incasari si plati, registrul inventar care vor fi vizate de catre inspectorul de la finante, la inceputul activitatii.
Am inteles.
Aceste registre le pot viza doar in Botosani, sau se poate oriunde?
Numai acolo.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Indrumari dupa infiintarea unui pfa MAX94PFA MAX94PFA Recent am infiintat un PFA doar ca m-am aruncat in ocean fara vesta de salvare sa spun asa. Am studiat administrarea afacerilor in care am invatat cum sa ... (vezi toată discuția)
Pfa la inceput de drum - ce trebuie stiut? suciu_diana suciu_diana Buna ziua, pentru un PFA - cu un CUI tocmai scos din cutoarele Registrului Comertului, ce pasi ulteriori trebuie parcursi? Intrebarea vizeaza ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli deductibile la pfa bebelik bebelik Buna ziua,mi-am deschis un PFA luna trecuta ca asistent medical,m-ar interesa ce cheltuieli as putea sa deduc(naveta,halat,sapun,facturier chitantier etc)astea ... (vezi toată discuția)