Transcrierea certificatelor şi extraselor de stare civilă se efectuează cu aprobarea primarului, în baza avizului prealabil al D.E.P. ( evidenta persoane)
în termen de 6 luni, oricare dintre soţi – cetăţean român ori un împuternicit cu procură specială, făcută la notar în ţară (ori străinătate după caz – simplă, cu apostille, supralegalizată) să solicite la Primăria locului de domiciliu TRANSCRIEREA certificatului/ extrasului de căsătorie.
Cetăţenii români adresează cererea de transcriere la starea civilă a primăriei de la domiciliul comun al soţilor, iar dacă soţii au domicilii diferite în ţară, la oricare dintre cele două primării pe raza cărora aceştia îşi au domiciliul.
Cetăţenii români care nu au avut niciodată domiciliul în România depun cererea şi actele necesare transcrierii certificatului de naştere la Primăria sectorului 1 – Bucureşti.
Acte necesare
Certificatul/ extrasul de căsătorie, CU APOSTILLE, emis de autorităţile competente din străinătate, – original şi copie legalizată (la notar);
Traducerea legalizată a certificatului/ extrasului de căsătorie, făcută în România, la traducător autorizat şi legalizată la notar – original;
Cărţile de identitate ale soţilor (paşaport/ act identitate pentru soţul cetăţean străin); +copii xerox
Certificatul de naştere al soţilor - original şi copie;
Declaraţie notarială privind numele soţilor, după căsătorie (dacă este cazul);
Taxe
[ link extern ]
despre apostila
[ link extern ] #