avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 205 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Girant poprit, titular de credit....bine-mersi !
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Girant poprit, titular de credit....bine-mersi !

Povestea e urmatoarea. Tocmai am fost anuntat de departamentul resurse umane de la unitatea unde lucrez ca mi s-a infiintat o poprire pe salar in urma solicitarii unui executor bancar. Am girat acum cativa ani ( 6-7, nu mai stiu exact) pe cineva pentru un credit. Respectivul nu si-a platit ratele la timp, ajungand la un moment dat sa i se retina din salariu, fapt care mi se pare normal. Dupa un timp, din cauza unor probleme respectivul a parasit locul de munca. Apoi, probabil din cauza ca lui nu i se mai puteau retine bani, nemaifiind salariat, s-a instituit retinere pe salariul meu. Respectivul imi platea in mana banii care imi erau retinuti astfel ca nu mi-am facut probleme. Asta a fost acum 3 ani. Dupa un timp firma la care lucram si-a schimbat proprietarul si denumirea, cu toate ca fizic a ramas aceeasi. Retinerile au incetat, "noua" firma la care lucram neprimind nici o solicitare de retinere pe numele meu. Intre timp, mi-am schimbat locul de munca, acum 2 ani. mentionez ca, prieteni fiind, titularul de credit s-a angajat odata cu mine. Timp de 2 ani eu nu am primit vreo solicitare de plata, sau vreo instiintare de acest fel din partea respectivei banci. Pana acum cateva zile, cand , stupoare, mi se comunica de la depart. de resurse umane ca mi s-a infiintat poprire pe salar de catre executor bancar. Mentionez ca nu m-a anuntat executorul inainte ca va urma sa se intample acest lucru. Ceea ce mi se pare mai interesant e ca titularul de credit e bine-mersi....nefiind afectat de nici o poprire, cu toate ca lucram impreuna. Mi se pare mie sau ceva e cusut cu ata alba ?
Ultima modificare: Marți, 5 Mai 2009
simovi, utilizator
Cel mai recent răspuns: simovi , utilizator 04:39, 6 Mai 2009
Puteti aduce la cunostinta instantei faptul ca debitorul principal lucreaza si si-ar putea achita singur ratele, invocand ,,beficiul de discutiune". o procedura prin care garantul cere ca sa fie urmarit pt plata creantei mai intai debitorul principal. Daca sunt mai multi garanti( cofidejusori), deasemenea, puteti invoca beneficiul de diviziune-prin care fiecare dintre acestia sa suporte partea de garantie pt care s-a obligat, exceptand situatia in care toti garantii raspund in solidar.

beneficiul de discutiune- Drept al unei persoane, numita fidejusor, care a garantat o obligatie a altei persoane
de a cere ca, in primul rand, creditorul sa se indrepte impotriva debitorului principal si, numai in masura in care creanta nu va putea fi realizata pe aceasta cale, sa poata fi actionat garantul. Deoarece instituirea garantiei este in interesul debitorului principal, reglementarea beneficiului de discutiune este pe deplin justificata.
studentica a scris:

Puteti aduce la cunostinta instantei faptul ca debitorul principal lucreaza si si-ar putea achita singur ratele, invocand ,,beficiul de discutiune". o procedura prin care garantul cere ca sa fie urmarit pt plata creantei mai intai debitorul principal. Daca sunt mai multi garanti( cofidejusori), deasemenea, puteti invoca beneficiul de diviziune-prin care fiecare dintre acestia sa suporte partea de garantie pt care s-a obligat, exceptand situatia in care toti garantii raspund in solidar.

beneficiul de discutiune- Drept al unei persoane, numita fidejusor, care a garantat o obligatie a altei persoane
de a cere ca, in primul rand, creditorul sa se indrepte impotriva debitorului principal si, numai in masura in care creanta nu va putea fi realizata pe aceasta cale, sa poata fi actionat garantul. Deoarece instituirea garantiei este in interesul debitorului principal, reglementarea beneficiului de discutiune este pe deplin justificata.



Instanta nu are nicio legatura cu executarea silita. carei instante sugerati sa se adreseze in ce temei?

In legatura cu invocarea beneficiului discutiunii va invederez faptul ca Art. 1662 cod civil prevede ca - Fidejusorul nu este ţinut a plăti creditorului, decât când nu se poate îndestula de la debitorul principal asupra averii căruia trebuie mai întâi să se facă discuţie, afară numai când însuşi a renunţat la acest beneficiu, sau s-a obligat solidar cu datornicul. va asigur ca prin contractul de garantie domnul s-a obligat in solidar cu debitorul si aproape sigur a renuntat si la beneficiul diviziunii si discutiunii.
Deasemenea Art. 1663 prevede ca - Creditorul nu este îndatorat să discute averea debitorului principal, dacă garantul nu o cere de la cele dintâi lucrări îndreptate contra sa
.
Cum poprirea a fost facuta acum 2 ani, ceea ce ii sugerati sa faca domnului este inutil, pentru ca ii va fi respins din start.

Domnule simovi,
Trebuie sa va adresati executorului bancar si sa ii comunicati faptul ca debitorul principal lucreaza, indicand si locul de munca. Va sugerez insa sa ii cereti debitorului principal sa va restituie "din mana" tot ce va este retinut din salariu, amenintandu-l ca ii va fi pusa si lui poprire pe salariu.
Pentru tot ce va este retinut aveti dreptul sa il actionati in judecata pe debitorul principal si sa recuperati de la el de buna voie sau pe cale de executare silita aceste sume
userul a fost informat despre infiintarea popririi in urma cu catava zile, dupa cum a relatat. Sunt de acord ca in conditiile in care fidejusorul a renuntat la respectivele exceptii, totdata obligandu-se in solidar cu debitorul principal , nu le mai poate invoca , caz in care se poate indrepta cu o actiune in regres in contra imprumutatuli.
A mai fost executat silit prin poprire si cu 3 ani in urma.
O alta intrebare a mea referitoare la acest caz este urmatoarea : au bancile dreptul sa puna dobanzi penalizatoare in asa fel incat de la un credit de 12-13 milioane sa se ajunga la o suma de 100 de milioane ? Deci, 2 ani nu ma anunta nimic, iar acum, dupa ce considera ei ca s-a strans o suma frumusica din aceste penalizari, ma gasesc automat si ma popresc . Parca nu e ok.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Amanare poprire calytul calytul Pot face o adresa la exectorul bancar prin care sa demonstrezez ca eu ca si girant am rate mai mari decat salariul, si sa nu-mi puna poprire pe salar.? Conform? (vezi toată discuția)
Contestatie executare poprire fidejusor Flavius1984 Flavius1984 In contractul bancar incheiat pe deoparte de catre banca si partile respectiv imprumutatul, co-debitorul, fidejusorul in care acestia sunt solidari ptr neplata ... (vezi toată discuția)
Lamuriri contract fidejusiune Nafets Nafets Buna ziua, Va rog mult, explicati-mi ce inseamna urmatorul paragraf: Fidejusorul are dreptul de a invoca beneficiul de discuţiune, beneficiul de ... (vezi toată discuția)