avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 662 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Concediu de odihna neefectuat
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Concediu de odihna neefectuat

Cate zile de concediul medical poate primi un bolnav de cancer -stadiul iv ? Eu m am imbolnavit in mai 2013 si de atunci sunt in concediul medical. concediul de odihna pe anul scolar 2012+2013 nu l am efectuat. As mai putea beneficia de el acum? Va multumesc


Ultima modificare: Luni, 19 Mai 2014
Cornel Vasile, Consilier juridic
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:46, 19 Mai 2014
Zilele de concediu de odihna neefectuate se pot lua in anul urmator.
1. Potrivit art. 145 alin. (2) din Codul muncii, durata efectiva a concediului de odihna anual se stabileste prin contractul individual de munca cu respectarea legii si a contractelor colective aplicabile, si se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic.

Aceasta dispozitie legala nu mai este aplicabila, in ceea ce priveste concediul medical, dupa ce Curtea Europeana de Justitie, printr-o hotarare preliminara pronuntata la data de 20 ianuarie 2009, a dat o interpretare a dispozitiilor art. 7 din Directiva 2003/88.

Daca se doreste a se respecta acea Directiva si Hotarare a CEJ , angajatorul poate prevede in REg.Intern o astfel de prevedere ... intr-adevar, nici Directiva si nici hotararea nu stabileste durata concediului medical care nu afecteaza CO.

Detalii gasiti si aici
[ link extern ]

2. Angajatorul este obligat să acorde concediu, până la sfârşitul anului următor, tuturor salariaţilor care într-un an calendaristic nu au efectuat integral concediul de odihnă la care aveau dreptul.

3. art.1 din Anexa la Ordinu 5559/201 - Norme Metodologice privind efectuarea concediului de odihnă al personalului didactic din învăţământ
....