dragi colegi, ma confrunt cu o mica problema, din cate stiu eu nu este legal ce doreste patronul meu dar am zis ca e mai sigur sa intreb si pe oamenii de incredere. Domnul a modificat regulamentul intern, si cateva din procedurile interne. ne-a inmanat foile si ne-a spus ca peste trei saptamani ne va da test cu intrebari grila si ca raspunsul gresit valoreaza 1% din salariu si ca dupa acest test va modifica salariile. poate sa faca asta? eu stiam ca nu. salariul a fost negociat inainte de semnarea cim- ului. ce pot face sa il opresc? astept raspunsul dvs. cu stima, Ina
Nu este corect cee3a ce face angajatorul prin regulamentul intern ,acesta poate fi contestat mai ales ca aduce atingere unui drept cistigat si negociat prin contractul colectiv sa individual de munca, asupra cauria nun se poate reveni. Incercati sa ii aratati acest luucru, daca nu adresati-va ITM-ului.
Interesanta gaselnita, dar fara suport legal. Dupa cum ati negociat si semnat CIM, asa aveti salariul. Aceste teste ar putea sa fie folosite insa, cat se poate de legal, pentru a verifica angajatii daca sunt sau nu corespunzatori postului detinut. Ulterior, cei care sunt gasiti ca fiind necorespunzatori profesional pentru postul actual, pot fi disponibilizati pe acest motiv.
Testarea profesionala nu poate insa afecta salarizarea dvs. fara acordul dvs. Totusi, dupa cum v-am spus mai sus, daca angajatorul nu este multumit de competentele dvs. profesionale va poate disponibiliza, deci s-ar putea ajunge la un compromis de negociere, in sensul mentinerii postului dar pe un salariu mai mic, in loc de desfacerea CIM pentru necorespundere profesionala.
Buna ziua.
Citez din Codul muncii:
ART. 41
(1) Contractul individual de munca poate fi modificat numai prin acordul partilor.
(2) Cu titlu de exceptie, modificarea unilaterala a contractului individual de munca este posibila numai in cazurile si in conditiile prevazute de prezentul cod.
(3) Modificarea contractului individual de munca se refera la oricare dintre urmatoarele elemente:
a) durata contractului;
b) locul muncii;
c) felul muncii;
d) conditiile de munca;
e) salariul;
f) timpul de munca si timpul de odihna.
Contract colectiv de munca la nivel national 2007-2010:
ART. 38
(1) Pentru munca prestata in conditiile prevazute in contractul individual de munca, fiecare salariat are dreptul la un salariu in bani convenit la incheierea contractului de munca.
ART. 21
(1) Activitatea de normare a muncii se refera la toate categoriile de salariati, potrivit specificului activitatii fiecareia, si se bazeaza pe tehnicile normarii muncii; aceasta se desfasoara ca un proces continuu, in permanenta concordanta cu schimbarile ce au loc in organizarea si nivelul de dotare tehnica a muncii.
(2) In toate situatiile in care normele de munca nu asigura un grad complet de ocupare, conduc la o solicitare excesiva sau, dupa caz, nu corespund conditiilor pentru care au fost elaborate, se impune reexaminarea lor. Aceasta poate fi ceruta atat de patron, cat si de sindicate. In caz de divergenta in ceea ce priveste calitatea normelor de munca se va recurge la o expertiza tehnica ce va fi stabilita de comun acord. Concluziile expertizei tehnice sunt obligatorii pentru ambele parti.
(3) Reexaminarea normelor de munca nu va putea conduce la diminuarea salariului de baza negociat.
Regulamentul intern se întocmeşte de către angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentanţilor salariaţilor, după caz.Art.257 C.muncii
1) Regulamentul intern se aduce la cunoştinţă salariaţilor prin grija angajatorului şi îşi produce efectele faţă de salariaţi din momentul încunoştinţării acestora.
(2) Obligaţia de informare a salariaţilor cu privire la conţinutul regulamentului intern trebuie îndeplinită de angajator. Art 259
Orice modificare ce intervine în conţinutul regulamentului intern este supusă procedurilor de informare prevăzute la art. 259.Art.260
1) Orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispoziţiile regulamentului intern, în măsura în care face dovada încălcării unui drept al său.
(2) Controlul legalităţii dispoziţiilor cuprinse în regulamentul intern este de competenţa instanţelor judecătoreşti, care pot fi sesizate în termen de 30 de zile de la data comunicării de către angajator a modului de soluţionare a sesizării formulate potrivit alin. (1).Artt.261
1) Orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispoziţiile regulamentului intern, în măsura în care face dovada încălcării unui drept al său.
(2) Controlul legalităţii dispoziţiilor cuprinse în regulamentul intern este de competenţa instanţelor judecătoreşti, care pot fi sesizate în termen de 30 de zile de la data comunicării de către angajator a modului de soluţionare a sesizării formulate potrivit alin. (1).
Art.17 C.muncii (1) Anterior încheierii sau modificării contractului individual de muncă, angajatorul are obligaţia de a informa persoana selectată în vederea angajării ori, după caz, salariatul, cu privire la clauzele esenţiale pe care intenţionează să le înscrie în contract sau să le modifice.
(2) Persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la cel puţin următoarele elemente:j) salariul pe bază, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum şi periodicitatea plăţii salariului la care salariatul are dreptul;
(4) Orice modificare a unuia dintre elementele prevăzute la alin. (2) în timpul executării contractului individual de muncă impune încheierea unui act adiţional la contract, într-un termen de 15 zile de la data încunoştinţării în scris a salariatului, cu excepţia situaţiilor în care o asemenea modificare rezultă ca posibilă din lege sau din contractul colectiv de muncă aplicabil.