avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 658 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Achiziţii publice licitatie publica alimente gradinite
Discuție deschisă în Achiziţii publice

licitatie publica alimente gradinite

Sunt administrator al unei gradinite cu program prelungit.In urma licitatiei pentru furnizare alimente,contractul a fost atribuit unei societati. Intrebarea mea este urmatoarea : sunt obligata sa aprovizionez unitatea doar de la furnizorul care a castigat licitatia, in conditiile in care ,in listele lui de produse nu gasesc un produs de care am nevoie in realizarea meniului? Centrul Financiar spune ca orice produs achizitionat in afara listei de alimente pentru care s-a facut licitatie ,de la acelasi furnizor chiar,este o actiune ilegala,iar contravaloarea produsului achizitionat este imputata administratorului unitatii si directorului acesteia. Cu alte cuvinte,administratorul este obligat de catre Centrul Financiar sa se rezume la lista de alimente pentru care s-a facut licitatie,iar introducerea unui aliment nou in alimentatia copilului nu se poate face in conditiile in care nu s-a licitat produsul alimentar respectiv. Este legal asa? Ca moral nu este deloc! Pot aproviziona sau nu si alte produse alimentare,chiar de la acelasi furnizor caruia i-a fost atribuit contractul de furnizare alimente prin licitatie,daca acestea nu exista in listele de produse alimentare anexa la contract? Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Diana Gratianu , Avocat 15:29, 15 Mai 2009
Conform art. 19 OG34/2006 in masura in care valoarea produselor ce urmeaza a fi achiziotionate nu depaseste echivalentul a 10.000Euro, aveti posibilitatea de a achizitiona direct produsele de la furnizor pe baza de cerere de oferta.
ART. 19 dupa ultima modificare a O.U.G. 34/2006 prevede ca>

Autoritatea contractantă are dreptul de a achiziţiona direct produse, servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea achiziţiei, estimată conform prevederilor secţiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depăşeşte echivalentul în lei a 15.000 euro pentru fiecare achiziţie de produse, servicii sau lucrări. Achiziţia se realizează pe bază de document justificativ, care în acest caz se consideră a fi contract de achiziţie publică, iar obligaţia respectării prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă se limitează numai la prevederile art. 204 alin. (2).
Deci daca veti achizitiona produsul respectiv in mod direct, in limita a cvalorii in lei a 15.000 euro pe an, aceasta achizitie va respecta prevederile legislatiei privind achizitiile publice.


...desigur ca puteti aproviziona si alte produse alimentare,chiar si de la acelasi furnizor caruia i-a fost atribuit contractul de furnizare alimente prin licitatie, chiar daca acestea nu exista in listele de produse alimentare anexa la contract mai ales daca in Anuntul de participare ,Autoritatea Contractanta si-a rezervat dreptul de a opta pentru achizitionarea ulterioara de noi produse de la candidatul declarat catigator in cadrul procedurii de achizitie publica , conform art 122, lit "j" OUG 34/2006 respectand in acelasi timp dispozitiile art 19 din O.U.G. 34/2006 modificata prin O.U.G 19/2009


salutari si mult succes!
Art 122 lit j se refera numai la lucrari sau servicii, nu si la produse iar lucrarile si serviciile achizitionate astfel trebuie sa fie similare, deci acesta nu poate fi aplicat in acest caz ramanand doar varianta achizitiei directe sau chiar aplicarea procedurii cererii de oferte, chiar daca valoarea produselor este mai mica de 15.ooo euro.
ART. 122
Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare numai în următoarele cazuri:
j) atunci când, ulterior atribuirii unui contract de lucrări sau de servicii, autoritatea contractantă îşi propune să achiziţioneze noi lucrări, respectiv noi servicii, care sunt similare lucrărilor sau serviciilor achiziţionate prin atribuirea contractului iniţial şi numai dacă se respectă, în mod cumulativ, următoarele condiţii:
- atribuirea se face contractantului iniţial, iar noile lucrări, respectiv noile servicii, constau în repetarea unor lucrări sau servicii similare celor prevăzute în contractul atribuit iniţial şi sunt conforme cu cerinţele prevăzute în caietul de sarcini elaborat cu ocazia atribuirii respectivului contract;
- contractul de lucrări/servicii iniţial a fost atribuit prin procedura de licitaţie deschisă sau restrânsă;
- valoarea estimată a contractului iniţial de lucrări/servicii s-a determinat prin luarea în considerare inclusiv a lucrărilor/serviciilor similare care pot fi achiziţionate ulterior;
- în anunţul de participare la procedura aplicată pentru atribuirea contractului iniţial s-a precizat faptul că autoritatea contractantă are dreptul de a opta pentru achiziţionarea ulterioară de noi lucrări similare, respectiv noi servicii similare, de la operatorul economic a cărui ofertă va fi declarată câştigătoare în cadrul procedurii respective;
- autoritatea contractantă are dreptul de a aplica această procedură într-un interval care nu poate depăşi 3 ani de la atribuirea contractului iniţial.
Spuneti dumneavoastra ca:"produsul de care am nevoie la realizarea meniului nu se regaseste in lista de produse a furnizorului".Dar acest produs a fost inclus de catre dumneavoastra in caietul de sarcini?Daca da,inteleg ca nu a fost licitat si puteti sa-l achizitionati.Daca nu,rezulta ca necesitatea achizitionarii acestui produs a aparut ulterior si in acest caz este nevoie de suplimenatrea de fonduri alocate pentru hrana.Daca se suplimenteaza fondurile puteti face achizitia.daca nu,nu.

Alte discuții în legătură

Documente achizitie directa dorela dorela Poate cineva sa-mi trimita si mie model de nota justificativa si nota de fundmentare folosite in achizitia directa? adresa mail chychy_cris@yahoo.com ... (vezi toată discuția)
Cumpãrarea directã ºi 3 oferte gajnandi gajnandi Buna ziua. Am doua intrebari. 1- Limita de sume pentru a se incadra in cumparare directa (sub 10 000 EUR fara tva) este valabil pentru contract sau pe ... (vezi toată discuția)
Achizitii stefanpetre66 stefanpetre66 daca in cursul anului bugetar s-a mers pe o procedura de cerere de oferta , se poate trece la procedura cumparare directa (vezi toată discuția)