Buna ziua!
Urmeaza sa plec din tara la sfarsitul verii si ma voi stabili in Germania.
Avand in vedere ca voi ramane cetatean al unei tari foarte birocratice...Romania, as dori sa stiu ce am de facut ca sa nu ma pomenesc cu probleme ce nu vor putea fi rezolvate de la distanta, implicit rog niste pareri de la persoanele ce ar avea raspunsuri pentru mine.
- detin o mica garsoniera impreuna cu sotia, impozitul il vom plati online, facturile de lumina si cablu le primim si pe ele pe mail, vom lasa pe cineva de incredere in locul nostru, sa aiba grija de casa si sa plateasca intretinerea si alte utilitati.
- nu am credite sau creante de nici un fel, toate conturile bancare din Romania le vom inchide pana in momentul plecarii.
- Medical...aici incep problemele: suntem asigurati, am avut job fix in ultimii multi ani, iar angajatorul si-a achitat toate datoriile. Nelamurirea mea se refera la celebrul CARD DE SANATATE, de care cel mai probabil nu voi mai avea nevoie, pentru ca voi avea un job in Germania.
Daca eu plec inainte sa-l ridic, ce se va intampla?
De asemenea citeam pe net de obligativitatea prezentarii anuale la medicul de familie pentru consultatii (in caz contrar riscand amenzi), iarasi...eu com voi dovedi de la distanta ca sunt asigurat al altui sistem de sanatate din UE?..
Va dati seama ca nu ne dorim sa facem navete RO-DE pentru datul cu subsemnatul pentru astfel de lucruri.
- Asigurare Pensii: avem pensii obligatorii incheiate la ING RO. In momentul in care ne vom angaja "dincolo", cum se va face transferul fondului de pensii acumulat pana in prezent? Trebuie sa cer ceva acte de la ING inainte sa plec?
- telefonie: amandoi detinem cartele prepaid pe care vrem sa le pastram si in DE, insa am auzit de din 2015 cartelele prepaid vor putea fi folosite numai daca utilizatorul se inregistreaza cu buletinul la operatorul de telefonie mobila. Cum ar trebuie sa procedez, sa incerc sa fac acest pas de acum? VDF
- pentru orice fel de alte probleme, pot face o imputernicire la notar sa las pe cineva de incredere sa dea declaratii sau sa semneze in locul meu acte si alte formalitati? (nu ca ma pot gandi la ceva unde ar fi cazul, dar asa sunt eu mai cum drobul de sare si vreau sa ma asigur de tot).
Daca aveti alte idei sau cunoasteti din experienta probleme care ar putea aparea, va raman indatorat daca le impartasiti!
Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns:
gmancila , utilizator
13:56, 4 Iunie 2014