avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 319 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida dublă şi ... Impozit pe constructii pentru amenajarea sediului?
Discuție deschisă în Contabilitate - partida dublă şi obligaţii fiscale declarative pentru societăţile comerciale

Impozit pe constructii pentru amenajarea sediului?

O societate comerciala vrea sa faca amenajari la sediu social pt.care are contract de inchiriere cu o persoana fizica.
Pentru amenajarile efectuate,societatea trebuie sa plateasca impozitul pe constructii?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Iulian MANEA , Contabil 23:34, 3 Iunie 2014
Amenajarile trebuie facute cu acordul scris (ba chiar autentic) al proprietarului.
Proprietarul e cel care datoreaza impozitul.
Amenajarile facute intr-o locatie inchiriata nu se inregistreaza ca mijloc fix ci pe cheltuieli in avans care se distribuie pe durata contractului.

Deci, nu aveti de ce plati impozit pe constructii.
Ultima modificare: Luni, 2 Iunie 2014
Iulian MANEA, Contabil
Cod fiscal:

ART. 24 Amortizarea fiscală
(3) Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:

a) investiţiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de închiriere, concesiune, locaţie de gestiune, asociere în participaţiune şi altele asemenea;

ART. 253 Calculul impozitului datorat de persoanele juridice

(3^1) În cazul clădirii la care au fost executate lucrări de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de către locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligaţia să comunice locatorului valoarea lucrărilor executate pentru depunerea unei noi declaraţii fiscale, în termen de 30 de zile de la data terminării lucrărilor respective.

Norme ART. 253:

54. (1) Prin lucrări de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, astfel cum sunt menţionate la art. 253 alin. (3^1) din Codul fiscal, se înţelege acele lucrări care au ca rezultat creşterea valorii clădirii respective cu cel puţin 25%.

(1^1) În cazul în care valoarea lucrărilor de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere nu depăşeşte 25% din valoarea clădirii, locatarul nu are obligaţia să o comunice locatorului.

(1^2) În cazul în care în cursul unui an fiscal se efectuează mai multe lucrări de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, a căror valoare individuală este sub 25%, dar cumulat depăşeşte 25%, locatarul are obligaţia de a comunica locatorului valoarea totală, în termen de 30 de zile de la data la care se atinge acest nivel.


ART. 296^35 Cota de impozitare şi baza impozabilă

(1) Impozitul pe construcţii se calculează prin aplicarea unei cote de 1,5% asupra valorii construcţiilor existente în patrimoniul contribuabililor la data de 31 decembrie a anului anterior, evidenţiată contabil în soldul debitor al conturilor corespunzătoare construcţiilor menţionate la art. 296^34, din care se scade:

a) valoarea clădirilor, inclusiv valoarea lucrărilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru clădirile închiriate, luate în concesiune, aflate în administrare ori în folosinţă, pentru care se datorează impozit pe clădiri, potrivit prevederilor titlului IX, de către contribuabil sau proprietar, după caz;
....
(2) Deducerea valorii lucrărilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru clădirile închiriate, luate în concesiune, aflate în administrare ori în folosinţă, prevăzută la alin. (1) lit. a), se justifică cu documentaţia corespunzătoare care atestă comunicarea acestei valori către proprietar.


Deci daca nu aplicati art 253 (3^1) atunci datorati impozit 1,5%, dar de anul viitor, daca anul acesta le inregistrati.


Atentie ca potrivit Norme Cod fiscal art 62:

135. În vederea determinării venitului brut, la sumele reprezentând chiria sau arenda în bani şi/sau la echivalentul în lei al veniturilor în natură se adaugă, dacă este cazul, şi valoarea cheltuielilor ce sunt, conform dispoziţiilor legale sau înţelegerii contractuale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui deţinător legal, dar sunt efectuate de cealaltă parte contractantă.
135^1. Reprezintă venit brut şi valoarea investiţiilor la bunurile mobile şi imobile ale proprietarului, uzufructuarului sau ale altui deţinător legal, care fac obiectul unor contracte de cedare a folosinţei bunurilor, inclusiv al contractelor de comodat, şi care sunt efectuate de cealaltă parte contractantă. În termen de 30 de zile de la finalizarea investiţiilor, partea care a efectuat investiţia este obligată să comunice proprietarului, uzufructuarului sau altui deţinător legal valoarea investiţiei. Proprietarul, uzufructuarul sau alt deţinător legal are obligaţia să declare la organul fiscal competent valoarea investiţiei, în declaraţia privind venitul realizat.
.....
136. În conformitate cu legislaţia în materie, proprietarul are obligaţia de a efectua cheltuielile referitoare la întreţinerea şi repararea locuinţei închiriate, ca de exemplu:

- întreţinerea în bune condiţii a elementelor structurii de rezistenţă a clădirii, elementelor de construcţie exterioară a clădirii, cum ar fi: acoperiş, faţadă, curţile şi grădinile, precum şi spaţii comune din interiorul clădirii, cum ar fi: casa scării, casa ascensorului şi altele asemenea;

- întreţinerea în bune condiţii a instalaţiilor comune proprii clădirii, respectiv ascensor, hidrofor, instalaţii de alimentare cu apă, de canalizare, instalaţii de încălzire centrală şi de preparare a apei calde, instalaţii electrice şi de gaze;

- repararea şi menţinerea în stare de siguranţă în exploatare şi de funcţionare a clădirii pe toată durata închirierii locuinţei.

137. În cazul efectuării de către chiriaş a unor astfel de cheltuieli care cad în sarcina proprietarului şi se încadrează în cota forfetară de cheltuieli, cu diminuarea corespunzătoare a chiriei, impunerea rămâne nemodificată.
Ultima modificare: Marți, 3 Iunie 2014
Ioan Petru Butariu, Contabil
Deja intrati in alta zona: reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere.

Cred ca amenajarea e altceva. Numai utilizatorul care a deschis discutia ne poate spune ca e vorba de ce am spus eu mai sus sau e o lucrare mai ampla.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cheltuieli amenajare imobil inchiriat anomarairam anomarairam Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu o lamurire/solutie privind urmatorul aspect. Firma la care realizez contabilitatea are contract in inchiriere pana in anul ... (vezi toată discuția)
Inregistrare amenajare imobil -sediu firma inimadistrusa inimadistrusa Buna ziua! Am nevoie de o lamurire. Valoarea unor amenajari efectuate unui imobil (proprietate)- sediu de firma- se inregistreaza in debitul lui 212 din luna ... (vezi toată discuția)
Completare declaratie pentru impozitul pe constructii speciale risteafl risteafl Buna ziua, Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: Lucrez la o benzinarie care in evidentele contabile,respectiv in contul 212-Constructii are ... (vezi toată discuția)